معرفی چند نرم افزار ریکاوری فلش مموری

    حافظه‌های فلش یا مموری کارت‌ها از جمله ابزارهای بسیار کاربردی برای انتقال اطلاعات یا صرفاً گرفتن یک بک‌آپ هستند. حافظه های فلش می‌توانند به دلایل مختلفی دچار مشکل شده و دسترسی به اطلاعات موجود در آنها محدود شود. در این زمان نیاز به استفاده از نرم افزار ریکاوری فلش مموری خواهید داشت.

    تعداد این نرم افزارها زیاد و به طور معمول پیچیدگی‌های خاصی در آنها وجود دارد. این در حالی است که استفاده از آنها کار چندان دشواری نخواهد بود. هرچند که در میان گزینه‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای نیز وجود دارند که اگر تجربه کار با کامپیوتر به‌صورت حرفه‌ای را دارید می‌توانید با استفاده از آنها شانس بازیابی اطلاعات خود را افزایش دهید. قبل از معرفی برنامه ریکاوری فلش مموری به سراغ دلایل خرابی آن خواهیم رفت.

     

    نرم افزار ریکاوری فلش

     

    دلایل خرابی فلش مموری

    یکی از دلایلی که باعث خرابی فایل‌های موجود در فلش مموری شما خواهد شد جداکردن آن از سیستم است. بله اگر به شکل درست فلش مموری خود را از سیستم جدا نکنید سر و کارتان به نرم افزار ریکاوری فلش مموری خواهد افتاد. به هیچ عنوان در زمان انتقال فایل یا پخش یک فایل از روی فلش مموری به صورت فیزیکی فلش را جدا نکنید. هرچند که در سیستم عامل ویندوز برای پیشگیری از بروز این مشکل، سیستم‌های امنیتی تعبیه شده‌اند، اما بهتر است قبل از جدا کردن فلش مموری آن را Safe remove کنید.

    این تنها موردی نیست که می‌تواند باعث خرابی فلش شده و شما را با یک نرم افزار بازیابی اطلاعات فلش مموری آشنا کند. در ادامه به معرفی بعضی از این موارد خواهیم پرداخت.

    خطای انسانی

    اولین مشکلی که شاید بسیاری از کاربران با آن مواجه شوند پاک کردن یا حذف تصادفی اطلاعات درون فلش است. خطای انسانی از جمله مواردی است که می‌تواند اطلاعات موجود در فلش شما را پاک کند. حذف تصادفی این اطلاعات در بسیاری از مواقع باعث می‌شود تا دست به دامان یک نرم افزار بازیابی فلش مموری شوید.

    آلودگی ویروسی

    ویروس‌ها و بد افزارها در بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری رخنه کرده‌اند. البته که یک آنتی‌ویروس مناسب می‌تواند جلوی پخش این آلودگی‌ها را بگیرد؛ اما توقع نداشته باشید که سیستم سایت کامپیوتر دانشگاه یا کافی‌نتی که قرار است موسیقی‌ برای شما دانلود کند از آخرین و به‌روزترین آنتی ویروس استفاده کند.

    بسیاری از این نرم افزارهای مخرب می‌توانند باعث حذف اطلاعات شما شوند. از این رو اگر ویروس به حافظه فلش مموری شما رخنه کند، احتمالاً نیاز به دانلود یک نرم افزار ریکاوری فلش مموری برای بازیابی اطلاعاتتان خواهید داشت.

    فورس فرمت

    بسیاری از مواقع به دلایل بسیار زیادی فلش شما توسط ویندوز با ارور فرمت مواجه می‌شود. البته که برای این مورد نیز راه حل‌هایی وجود دارد؛ اما در بسیاری از مواقع نیاز به فرمت اجباری فلش مموری خود پیدا خواهید کرد. در این جور موارد شاید بهترین نرم افزار بازیابی اطلاعات فلش مموری نیز نتوانند اطلاعات شما را به صورت کامل برگردانند. پس حتماً از اطلاعات حساس خود بک آپ داشته باشید.

     

    نرم افزار بازیابی فلش

     

    آسیب به فلش مموری

    آسیب فیزیکی

    خرابی فیزیکی فلش به علت فشار، شکستگی، ضربه و یا حتی رسیدن رطوبت به آن می‌توانند از جمله دلایل از دست رفتن اطلاعات شما باشند. هرچند که در این مواقع علاوه بر استفاده از بهترین نرم افزار تعمیر فلش مموری ، نیاز به تعمیر سخت افزاری فلش نیز خواهید داشت. اگر اطلاعات مهمی در فلش مموری خود دارید قطعاً از آن محافظت نمایید.

    خرابی درایور یا firmware

    از جمله مواردی که باعث می‌شود به سراغ دانلود نرم افزار تعمیر فلش مموری بروید خرابی درایو است. عدم شناسایی درایو فلش خود یک مشکل جداگانه با راه حل‌های جداگانه است. این در حالی است که اگر نتوانید این مشکل را رفع کنید نیاز به فرمت دیسک پیدا خواهید کرد. بعد از فرمت نیز برای بازیابی اطلاعات نیاز به دانلود برنامه ریکاوری فلش مموری و گرفتن خروجی از اطلاعات خود خواهید داشت.

     

    نکات مهم پس از خرابی فلش

    تفاوتی ندارد که به چه علت دسترسی به اطلاعات موجود بر روی فلش مموری برای شما امکان پذیر نیست. اگر می‌خواهید که شانس ریکاوری اطلاعاتتان بالا برود بهتر است موارد زیر را رعایت کنید تا کار نرم افزار ریکاوری فلش مموری برای بازگرداندن اطلاعاتتان راحت‌تر شود.

    1-    بلافاصله پس از اینکه متوجه شدید اطلاعات موجود بر روی فلش مموری قابل دسترسی نیستند دیگر از فلش مموری استفاده نکنید.
    2-    تلاش نکنید با ایجاد تغییرات بی اثر همچون کانکت و دیسکانکت کردن، حذف درایور، تغییر نام و... اطلاعات را برگردانید.
    3-    اگر تخصصی در زمینه استفاده از کامپیوتر ندارید بهتر است حتی کار با یک نرم افزار ریکاوری فلش مموری را نیز به یک متخصص بسپارید.

     

    بهترین برنامه ریکاوری فلش مموری

    بهترین برنامه ریکاوری فلش مموری نرم افزاری است که شما تجربه کار با آن را داشته یا آموزش دقیقی درباره نحوه کار با آن جلوی روی شما باشد. از زمانی که اطلاعات مورد نظرتان از حافظه فلش مموری پاک می‌شود تا زمانی که بتوانید آنها را ریکاوری کنید محدودیت زمانی وجود ندارد. این در حالی است که اگر شروع به استفاده از فلش مموری کنید بازگردانی اطلاعاتتان دشوارتر خواهد شد. در ادامه به معرفی چند نرم افزار ریکاوری فلش مموری خواهیم پرداخت.

     

    نرم افزار ریکاوری فلش R-Studio

    شرکت R Studio با معرفی سری نرم افزارهای ریکاوری خود توانسته است تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از این صنعت تبدیل شود. این نرم افزار ریکاوری فلش مموری با ارائه جدیدترین روش‌های بازیابی اطلاعات توانایی بالایی در بازیابی اطلاعات فلش مموری شما خواهد داشت. این نرم افزار ریکاوری فلش مموری قابلیت بازیابی اطلاعات در حافظه‌هایی با فرمت NTFS5,NTFS,Fat12/16/32 را خواهد داشت. هرچند که این نرم افزار قابلیت‌های ریکاوری اطلاعات حرفه‌ای را درون خود جای داده است؛ اما رابط کاربری ساده آن می‌تواند افراد آماتور را نیز در زمان بازیابی اطلاعات یاری کند.

     

    دانلود نرم افزار تعمیر فلش مموری‌های خراب Systools

    نام این نرم افزار ریکاوری فلش مموری شاید برای کاربران قدیمی آشنا باشد. شرکت systool group سال‌های طولانی است که در زمینه طراحی و تولید نرم افزار فعالیت می‌کند. نرم افزار ریکاوری فلش مموری  Systools امکانات بسیار ویژه‌ای را برای بازگرداندن اطلاعات حافظه یو اس بی در اختیار شما خواهد گذاشت.

    این نرم افزار ریکاوری فلش مموری قادر است تا اطلاعات موجود بر روی فلش مموری را با درصد موفقیت بالایی بازیابی کند. الگوریتم‌های پیشرفته در کنار رابط کاربری ساده این نرم افزار را تبدیل به یک انتخاب مطلوب برای بازیابی اطلاعات فلش مموری فرمت شده، کرده است.

     

    خرابی فیزیکی فلش

     

    نرم افزار ریکاوری اطلاعات فلش AidFile

    از قدیمی‌ترین ابزار‌های ریکاوری فلش مموری می‌توان به نرم افزار ریکاوری فلش مموری  AidFile اشاره کرد. این نرم افزار قدرتمند عملکردی بسیار عالی در زمینه بازیابی اطلاعات حذف شده از حافظه دیسک‌های سخت دارد. هرچند که این نرم افزار ریکاوری فلش مموری تخصص مشخصی بر روی ریکاوری فایل‌های دیسک‌های HDD دارد؛ اما الگوریتم‌های قدرتمند این نرم افزار می‌توانند شما را در بازیابی اطلاعات از دست رفته در هر حافظه‌ای همراهی کنند.  این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از فرمت‌های ذخیره سازی EXFAT,Fat و NTFS را دارد.

     

    نرم افزار ریکاوری فلش EASEUS

    این نرم افزار ریکاوری فلش مموری کاربردی، از شرکت Chengdu Yiwo tech است که در دسته نرم افزارهای ریکاوری حرفه‌ای قرار می‌گیرد. این نرم افزار از الگوریتم‌های جدید و بروز در زمینه ریکاوری فایل‌های از دست رفته استفاده می‌کند. شما به وسیله این نرم افزار ریکاوری فلش مموری می‌توانید انواع یو اس بی استیک، هارد دیسک و حتی فلاپی دیسک را نیز ریکاوری نمایید. این نرم افزار محدودیت‌های بسیار کمی در زمینه پشتیبانی از انواع فرمت‌های ذخیره سازی دارد. از این رو این نرم افزار ریکاوری فلش مموری یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال یک نرم افزار کامل هستند. 

     

    نرم افزار ریکاوری فلش مموری Auslogics

    بازیابی اطلاعات یو اس بی دیسک از جمله ویژگی‌هایی است که این نرم افزار ریکاوری فلش مموری در خود جای داده است.  این نرم افزار با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته خود توانایی بالایی در بازیابی اطلاعات شما خواهد داشت. این نرم افزار به عنوان یک راه حل بسیار مناسب توانایی بالایی در بازگردانی اطلاعات حذف شده شامل عکس، فیلم، موزیک، سندهای متنی و... دارد. همچنین این نرم افزار قابلیت بازگردانی پارتیشن‌های حذف شده را در خود جای داده است.

     

    ریکاوری فلش مموری با گوشی اندروید

    عملیات ریکاوری فلش مموری نیاز به قدرت پردازش بالا داشته و کامپیوتر انتخاب بهتری برای انجام عملیات ریکاوری خواهد بود. اگر به هر دلیل دسترسی به کامپیوتر ندارید می‌توانید از اپلیکیشن‌های Recuva، EAseus یا Undeleter  برای بازیابی اطلاعاتتان استفاده نمایید.

     

    نرم افزار ریکاوری حافظه Recuva اندروید

    با استفاده از نرم افزار ریکاوری فلش مموری  Recuva می‌توانید به بازیابی اطلاعات از دست رفته بپردازید. این نرم افزار از فرمت‌های تصویری، متنی و صوتی بسیاری پشتیبانی کرده و این موضوع این اپلیکیشن را تبدیل به یک انتخاب برتر برای بازیابی اطلاعات کرده است.

     

    اپلیکیشن ریکاوری فلش مموری

     

    نرم افزار Easeus Mobisaver

    از دیگر انتخاب‌های شما برای بازیابی اطلاعات به وسیله گوشی، نرم افزار ریکاوری فلش مموری EASEUS Mobisaver است. این اپلیکیشن نیز قدرت بسیار مطلوبی در زمینه بازیابی فایل‌های مولتی مدیا داشته و رابط کاربری راحت آن باعث می‌شود حتی افراد آماتور نیز به راحتی با آن کار کنند.

     

    اپلیکیشن ریکاوری فلش مموری اندروید Undeleter

    این اپلیکیشن نیز با استفاده از الگوریتم‌های به‌روز شانس شما را برای بازیابی اطلاعات از دست رفته‌تان بالا خواهد برد. این اپلیکیشن توانایی بازیابی طیف وسیعی از فایل‌های مولتی مدیا و متنی را در خود جای داده است.

    به طور کلی اما ما بازیابی اطلاعات به وسیله اپلیکیشن‌ها را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. قدرت پردازش محدود گوشی‌های موبایل عملیات ریکاوری را زمان‌بر و شانس نهایی شما برای موفقیت آمیز بودن بازیابی را کاهش خواهد داد. توجه داشته باشید که با هر بار ریکاوری ناموفق شانس شما برای بازیابی اطلاعات کمتر خواهد شد.

     

    آموزش بازیابی اطلاعات فلش مموری بدون نرم افزار

    اگر به هر دلیل دسترسی به نرم افزارهای ریکاوری فلش مموری ندارید می‌توانید به وسیله ابزار زیر شانس خود را برای بازیابی اطلاعات محک بزنید. شما می‌توانید به وسیله Command prompt در محیط ویندوز به کمک این سیستم عامل نسبت به بازگردانی اطلاعات خود اقدام کنید.

    برای شروع عبارت CMD را جستجو و آن را باز نمایید. در پنجره باز شده می‌توانید دستور «chkdsk» را تایپ کنید. این دستور دیسک شما را از نظر بد سکتور و خرابی‌های دیگر بررسی و در صورت توان آن را رفع می‌کند. حال نیاز است که درایور حافظه مشکل دار را شناسایی کنید. برای این کار به حرف اول قبل از نام فلش مموری خود در اکسپلورر دقت کنید. حال دستور زیر را اجرا کنید: chkdsk E: /f  در این مثال ما درایو دیسکمان را E مشخص کردیم. اگر نام درایو شما متفاوت است نام درایو صحیح را جایگزین آن کنید.

    اگر پس از اتمام این فرمان با پیغام خطا مواجه نشدید می‌توانید به سراغ ریکاوری فلش مموری بروید. در ابتدا دستور attrib را به شکل زیر اجرا کنید:   attrib -h -r -s /s /d E:*.* توجه کنید که بجای حرف E نام درایو مورد نظر خود را جایگزین کنید.

     

    خرابی یو اس بی دیسک

     

    این فرمان تلاش می‌کند، اطلاعاتی که حذف شده است را ریکاوری کند. پس از اتمام کار شما با پیغام مشخصی روبرو نخواهید شد و برای دیدن نتیجه باید به حافظه مورد نظر خود بروید. فایل‌های بازیابی شده به طور معمول دارای فرمت .chk هستند که می‌توانید فرمت آن‌ها را به فرمت اصلی آنها از طریق properties برگردانید.

    این روش مشخصاً برای افرادی است که به هر دلیل امکان استفاده از نرم افزار را ندارند. در نظر داشته باشید که در بسیاری از موارد استفاده از یک نرم افزار ریکاوری فلش مموری حرفه‌ای نتایج بهتری نسبت به استفاده از اپلیکیشن یا command prompt ویندوز خواهد داشت. حتی روش بهتر برای ریکاوری اطلاعات سپردن حافظه آسیب دیده به یک مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات است. در آخر این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از چه روشی برای بازیابی اطلاعاتتان استفاده نمایید.

     

    بازیابی اطلاعات فلش مموری

     

    سخن پایانی

    در این مقاله با طریقه ریکاوری فلش مموری به روش‌های مختلف آشنا شدید. نرم افزارهای مختلف روش‌های مختلفی را برای بازیابی اطلاعات شما به کار می‌گیرند. پس اگر از یک نرم افزار یا یک روش جواب مطلوبی دریافت نکردید مأیوس نشوید. این در حالی است که هر بار عملیات ریکاوری شانس بازگرداندن اطلاعات شما را پایین‌تر خواهد آورد.

    پس اگر اطلاعات مهم بسیاری در حافظه خود دارید بهتر است کار را به یک مرکز بازیابی اطلاعات فلش مموری بسپارید. این مرکز با دانش فنی و تجهیزات ویژه شانس بالاتری برای بازگردانی اطلاعات از دست رفته شما خواهند داشت. به طور کلی بهتر است همیشه از اطلاعات حساستان پشتیبان تهیه کنید.

    در دنیای فناوری امروز روش‌های بسیاری همچون ذخیره سازی ابری به شکل رایگان در اختیار شما قرار گرفته‌اند. استفاده از فلش مموری نیز برای ذخیره سازی اطلاعات نه چندان مهم مناسب است؛ اما به شرطی که مواردی که در ابتدای مقاله گفتیم را رعایت کنید.  دانلود نرم افزار ریکاوری فلش مموری پیش از بروز مشکل نیز می‌تواند انتخاب معقولانه‌ای برای شما باشد. زیرا هیچ‌وقت نمی‌دانید چه زمانی به چنین نرم افزاری احتیاج پیدا خواهید کرد.

    مدیر ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    گفتگوی آنلاین
    شروع گفتگو
    خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟