طریقه کددهی به ریموت کنترل

    طریقه کددهی به ریموت کنترل

    ریموت چیست و چه کاربردی دارد؟ روش درست کددهی به ریموت چگونه است؟ اینها سوالاتی است که در بیشتر موارد توسط کاربران مدل های مختلف ریموت کنترل در فضای مجازی جستجو می شود. در واقع شناخت این مسائل می تواند تا حد قابل توجهی کاربران را از حضور مداوم در مراکز خدماتی این محصولات بی نیاز نماید. در این مقاله ما قصد داریم تا به بررسی اهمیت کاربرد ریموت کنترل در فرآیندهای جاری زندگی روزانه بپردازیم. در نهایت نیز روش کددهی به ریموت انواع دستگاه کنترلر مانند کددهی ریموت ماجیکار و کددهی ریموت هوتای خواهیم پرداخت. در سال های اخیر ما مشاهده نمودیم که بسیاری از درب ها مجهز به سیستم های کنترل از راه دور شده اند. تولید نسل جدید ریموت های کنترل کننده توانسته تحول عظیمی را در این صنعت ایجاد نماید. یکی از دلایل گسترش استفاده از انواع ریموت کنترل های بلوتوثی ساختار ساده و کاربردی آسان این وسایل می باشد. در واقع کاربران می توانند از ریموت های کنترلی بلوتوثی به منظور کددهی به انواع ریموت های اتومبیل، درب پارکینگ، دزدگیر اماکن و سیستم های ضد سرقت استفاده نمایند. در نهایت در ادامه به بررسی روش کددهی به ریموت کنترل ها در ابزارهای مختلف مانند درب پارکینگ ها، دزدگیر خودروها و موتورسیکلت ها خواهیم پرداخت. اما نکته مهم در زمان کددهی قیمت کددهی ریموت است. کاربران باید بدانند که قیمت کددهی در ریموت به معنای ساخت ریموت می باشد. البته میزان قیمت این فرایند در خودروهای مختلف کاملا متفاوت می باشد. 

    کددهی به ریموت

     

    نحوه کددهی ریموت درب پارکینگ

    در این بخش از مقاله قصد داریم تا به بررسی روش کددهی به ریموت پارکینگ ها بپردازیم. یکی از کاربردی ترین انواع مدل های ریموت که امروزه توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند ریموت های درب پارکینگ ها می باشند. کاربری ساده این وسایل و تسهیل فرایند باز و بسته کردن درب پارکینگ را می توان از عمده ترین دلایل رواج استفاده از این ابزار عنوان نمود. کددهی لرنینگ یکی از انواع مدل های کددهی می باشد که بسیاری از درب های اتوماتیک پارکینگ ها، راهبندها و کرکره های برقی از آن پشتیبانی می نمایند. 

    در نهایت همانگونه که در متن نیز به آن اشاره نمودیم الگوریتم های لرنینگ از پرکاربرد ترین الگوریتم های کددهی به ریموت کرکره برقی و کددهی به ریموت درب پارکینگ نسبت به مدار فرمان می باشد. البته در کنترل ریموت درب پارکینگ ها از انواع الگوریتم های دیگر مانند هاپینگ و رولینگ نیز استفاده می شود.

     

    قیمت کددهی ریموت

     

    روش کددهی ریموتBFT

    شرکت بی اف تی یک شرکت آلمانی می باشد که به تولید انواع محصولات از جمله ریموت کنترل ها پرداخته است. در این بخش از مقاله ما قصد داریم تا روش  کددهی به ریموت و به ویژه کددهی ریموت بی اف تی را بررسی نماییم. این شرکت تا کنون در زمینه تولید انواع موتورها و درب های ریلی، جک دار، راهبند، رسیورهای صنعتی و ریموت های پارکینگی فعالیت نموده است. اگر شما قصد دارید تا از روی یک ریموت کنترل بی اف تی اطلاعات را با ریموت خام این شرکت ست نمایید باید مسیر مشخصی را طی کنید. 

    برای اجرای این فرایند شما ابتدا برای کددهی ریموت کرکره برقی و یا پارکینگی باید دو دکمه اول ریموت خام را سه بار فشار دهید. این فرایند منجر به چشمک زدن ریموت خام می شود. در این مرحله دکمه اول ریموت اصلی را نگه دارید. اجرای فرایند فوق سبب می شود تا کددهی به ریموت خام از ریموت اصلی اجرایی شود. زمانی که چراغ ریموت ثابت شد شما می توانید از اجرای درست فرایند کددهی و ست کردن اطمینان کسب نمایید. 

    کددهی ریموت نایس

    شرکت ایتالیایی نایس از دیگر شرکت های فعال در حوزه تولید ریموت کنترلر ها می باشد. این شرکت نیز در این حوزه محصولات متنوعی را تولید و عرضه نموده است. یکی از ویژگی های بارز در ریموت های نایس این است که کددهی به ریموت نایس فلور عموما به دو روش دستی و اتوماتیک قابل اجرا می باشد. در نهایت در روش دستی برای کددهی ریموت نایس فلور شما باید به طور همزمان از دو ریموت اصلی و خام برای این فرایند استفاده نمایید. همچنین برای ادامه کار کاربر باید به رسیور پارکینگ نیز دسترسی داشته باشد. 

    در نهایت برای اجرای فرایند کددهی به ریموت نایس شما باید دکمه لرن را برای مدتی فشار دهید. این امر سبب روشن شدن چراغ های ریموت می شود. وقتی چراغ های ریموت روشن شد شما می توانید دکمه لرن را رها کنید. در ادامه مسیر هر برنامه ای را که مایل به کددهی آن بر روی ریموت خام هستید باید دکمه آن برنامه را بر روی ریموت اصلی فشار دهید. چراغ ریموت که خاموش شد شما باید همان دکمه را بر روی ریموت خام فشار دهید تا فرایند کددهی اجرایی شود. اگر رسیور شما بعد از کددهی سه بار چشمک زد و 10 ثانیه بعد از گذشت این فرایند کددهی دستی به درستی اجرا شده است. برای اجرای اتوماتیک این فرایند نیز شما باید مسیر صحیح کار را طی نمایید.

     

    کددهی به ریموت

     

    کددهی ریموت بتا

    ریموت بتا نیز از پرکاربردترین مدل های ریموت می باشد که توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. برای کددهی ریموت دزدگیر ماشین 207 تنها کافی است ابتدا دو ریموت را در مقابل هم قرار دهید. در نهایت نیز شما باید کلیدهای مشابه ریموت ها را به طور همزمان فشار داده و برای مدتی نگه دارید. در ادامه این فرایند چراغ ریموت ها بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از مرحله چشمک زن به مرحله ثابت وارد می گردند. در این مرحله فرایند کددهی به ریموت پارکینگ که از نوع بتا می باشد به پایان خواهد رسید. 

    کددهی ریموت بارزانته

    کددهی ریموت بارزانته نیز تفاوت چندانی با مدل های دیگر ریموت کنترل درب پارکینگ و یا کرکره برقی نمی کند. در واقع کاربر این ابزار برای کددهی ابتدا باید دکمه کنار رسیور دستگاه را یک بار فشار دهد. اجرای این فرایند سبب خاموش شدن چراغ رسیور خواهد شد. در ادامه به طور دلخواه باید یکی از دکمه های روی رسیور را فشار دهید تا دستگاه رسیور از حالت چشمک زن خارج شود. اجرای فرایند فوق را در این شکل از ریموت کنترل لرن کردن می گویند. اجرای فرایند لرن کردن در مسیر کددهی سبب پاک شدن حافظه ریموت می شود. در نهایت کاربر بنا بر نوع ریموت بارزانته که می تواند از نوع ریموت جک برقی کدلرن، بلوتوثی و چهار رله و سه رله صنعتی باشد فرایند کددهی را اجرایی خواهد نمود.

     

    کددهی ریموت پارکینگ

     

    روش کددهی ریموت سایلکس

    در این بخش از مقاله نیز قصد داریم تا به بررسی روش کددهی به ریموت سایلکس و کددهی به ریموت اماکن بپردازیم. برای اجرای فرایند کددهی ریموت سایلکس اماکن ابتدا کاربر باید دکمه لرن را که بر روی برد کنترل گر تعبیه شده پیدا نمایند. در ادامه مسیر نیاز است تا این دکمه را تنها یکبار و به صورت کاملا سریع فشار دهید. به خاطر داشته باشید در این مرحله نباید تعلل کنید. در این زمان دکمه برد کنترل گر شروع به چشمک زدن می نماید. 

    در نهایت کاربر زمانی که این صحنه را مشاهده نمود باید دکمه A روی ریموت سایلکس را نگه دارد. در این زمان چراغ کوچکی که بر روی ریموت تعبیه شده شروع به چشمک زدن می کند. این در واقع زمانی است که فرایند کددهی به ریموت سایلکس انجام می شود. البته توجه به این مورد نیز الزامی است که فرایند کددهی در مدل های مختلف ریموت که توسط این برند تولید شده کاملا متفاوت می باشد.  

    کددهی ریموت جک سیماران  

    برای کددهی ریموت سیماران به منظور کددهی درب پارکینگ کاربران می توانند از دو روش استفاده نمایند. در روش اول کاربر می تواند از کلید لرن که بر روی رسیور درب پارکینگ تعبیه شده استفاده کند. در روش دوم کاربر می تواند از ست کردن کلیدهای دیپ سوئیچ برای کددهی این نوع از ریموت کنترل استفاده نماید. در نهایت باز هم در این بخش به این موضوع اشاره می نماییم که بسیاری از درب های اتوماتیک، راهبندها و کرکره های برقی برای اجرای فرایند کددهی از برنامه لرنینگ پشتیبانی می کنند. در ریموت جک سیماران نیز شرایط به همین منوال است و کاربر می تواند از کلید لرن برای کددهی به ریموت استفاده نماید. 

     

    کددهی به ریموت درب پارکینگ

     

    کددهی ریموت چیتا

    در زمان کددهی به ریموت چیتا در ابتدا کاربر باید ریموت را خام نماید. خام نمودن ریموت به معنی پاک کردن تمامی برنامه های پیش فرض در ریموت می باشد. در ادامه کاربر می تواند مانند بسیاری از محصولات این حوزه از دکمه لرن استفاده کند. برای این منظور باید ابتدا به مدت 5 ثانیه این کلید توسط کاربر فشرده شود. همچنین کاربر باید به طور همزمان یکی از کلیدهای شاسی ریموت را فشار دهد. در نهایت اجرای این فرایند سبب کددهی به ریموت چیتا خواهد شد.

    کددهی ریموت استیل میت

    برای اجرای فرایند کددهی به ریموت استیل میت نیز کاربر می تواند مانند بسیاری از ریموت های دیگر از کلید لرن دستگاه استفاده نماید. برای این منظور کاربر ابتدا باید به مدت 10 ثانیه کلید لرن را بفشارد تا چراغ ال ای دی ریموت روشن شود. در نهایت کاربر می تواند از کیت دستگاه صدایی را بشنود که به منزله اجرای درست فرایند کددهی به ریموت می باشد. در ادامه مسیر چراغ ال ای دی ریموت نیز خاموش خواهد شد.

     

    کددهی ریموت کرکره برقی

     

    کددهی ریموت دزدگیر ماشین

    برای اجرای فرایند کددهی ریموت دزدگیر ماشین کاربران باید مراحل مشابهی را طی نمایند. کاربران می توانند برای کددهی ریموت پراید 132، کددهی ریموت دنا، کددهی ریموت پژو 405، کددهی ریموت پارس، کددهی ریموت پژو 405 و حتی کددهی ریموت هیوندا و کددهی ریموت آزرا از یک فرایند کاملا مشابه پیروی نمایند. در این فرایند نیاز است تا کاربر ابتدا مقدار فرکانس ریموت را تعیین نموده و ریموتی با مقدار فرکانس تعیین شده پیدا کند. 

    در ادامه کار کددهی به ریموت دزدگیر ماشین کاربر باید نسبت به خام نمودن و ریست کلی داده ها در ریموت کپی شونده اقدام نماید. بعد از اجرای خام نمودن ریموت کپی شونده کاربر باید فرایند کددهی نمونه اصلی ریموت به ریموت کپی شونده را طبق برنامه تعیین شده توسط سازنده ریموت اجرایی نماید. در نتیجه می توان گفت که اجرای فرایند کددهی در انواع ریموت ها از یک مکانیسم ثابت پیروی می کند.

    کددهی ریموت دزدگیر هوتای تصویری 

    نحوه کددهی ریموت هوتای تصویری کاری بسیار ساده است. در نتیجه این موضوع را می توان از مزایای کاربرد این وسیله در فرایندهای کنترلی و امنیتی نیز عنوان نمود. کاربر برای کددهی این نوع خاص از ریموت تنها کافی است سوئیچ خودرو را باز نماید. در ادامه مسیر صدای آژیر خودرو با اجرای این فرایند شنیده خواهد شد. در نهایت کاربر باید دکمه ریموت را در دستگاه فشار دهد تا فرایند کددهی اجرایی شود. این در نهایت می تواند به معنای پایان فرایند کددهی به ریموت دزدگیر هوتای تصویری باشد.

    کددهی ریموت بی اف تی

     

    کددهی ریموت سیلورین

    برای اجرای فرایند کددهی به ریموت سیلورین کاربر ابتدا باید سوئیچ خودرو را دو پله باز نماید. در این بین او باید یکی از درب های خودرو را نیز باز بگذارد. در ادامه باید به طور همزمان کلید قفل و باز نمودن درب را به مدت 2 ثانیه فشار دهد. این عمل سبب ایجاد یک تک آژیر در ریموت خواهد شد. در نهایت کاربر باید بدون تعلل کلید صدای ریموت را فشار دهد. البته برای اجرای این فرایند باید طبق برنامه زمان بندی شده شرکت سیلورین عمل نمایید. در ادامه کاربر بعد از تمام شدن فرایند فوق باید به مدت 5 ثانیه کلیدهای باز نمودن قفل و قفل کردن ریموت را نگه دارد. 

    کددهی ریموت ماشین 

    برای کددهی به ریموت بسیاری از خودروهای داخلی کاربر می تواند از یک مسیر مشخص استفاده نماید. برای مثال اجرای فرایند کددهی ریموت ساینا، کددهی ریموت پژو پارس، کددهی ریموت سمند، کددهی ریموت سمند ef7، کددهی ریموت سمند مولتی پلکس و کددهی ریموت رانا می تواند دارای ساختاری کاملا مشابه باشد. 

     

    کددهی ریموت نایس فلور

     

    روش کددهی ریموت بلوتوثی

    برخی از افراد تصور می کنند که کددهی به ریموت بلوتوثی کاری بسیار دشوار است. البته کاربران باید بدانند که روند کددهی به ریموت های بلوتوثی فرایندی بسیار ساده می باشد. کاربر تنها در زمان اجرای این فرایند باید برخی موارد را رعایت نماید. در درجه اول کاربران باید بدانند که برای اجرای فرایند کددهی به انواع ریموت های بلوتوثی باید در درجه اول ریموت کپی شونده را خام و یا همان ریست نمایند. برای اجرای فرایند خام کردن کاربر باید به طور همزمان کلیدهای قفل و باز کردن را به مدت 25 تا 35 ثانیه بفشارد. این کلیدها در برخی از نمونه های ریموت بلوتوثی به شکل دکمه های A و B نیز به نمایش گذاشته می شوند. در نهایت در ادامه مسیر کاربر مشاهده خواهد نمود که چراغ چشمک زن بالای ریموت روشن می شود. کاربر در ادامه مسیر قبل از رها نمودن کلید باز باید سه بار پشت سرهم کلید قفل را فشار دهد. این فرایند منجر به خام نمودن ریموت کپی شونده می شود. 

    در ادامه مسیر کددهی به ریموت بلوتوثی کاربر باید ریموت اصلی و ریموت کپی شونده را در مقابل یکدیگر قرار دهد. سپس به مدت 5 تا 15 ثانیه باید کلیدهایی را که دارای کاربری مشابه هستند را به طور همزمان بفشارد. فراموش نکنید در نمونه های ریموت آنتن دار کاربر به جای در تماس قرار دادن بخش جلویی ریموت باید بین دو انتهای ریموت برای کددهی اتصال برقرار نماید. 

    کددهی ریموت دزدگیر موتور سیکلت 

    امروزه کاربران وسایل نقلیه می توانند با انتخاب یک دزدگیر خوب و کاربردی ضریب امنیت وسایل نقلیه را افزایش دهند. در این بخش قصد داریم تا به صورت تخصصی به بررسی روش کددهی به ریموت دزدگیر موتور سیکلت ها بپردازیم. هدف از کددهی برای ریموت دزدگیر موتور سیکلت ها برقراری اتصال میان دو بخش اصلی ریموت و سیستم پردازنده دزدگیر می باشد. در نتیجه تا زمانی که ریموت کددهی نشود دزدگیر موتورها نمی تواند عمل نماید. همین مسئله هم نشان دهنده اهمیت اجرای فرایند کددهی دزدگیر موتور به صورت کاملا دستی می باشد. 

    برای اجرای فرایند کددهی به ریموت ابتدا کاربر باید نسبت به خام نمودن ریموت دزدگیر اقدام نماید. اگر کاربر فرایند خام نمودن را اجرا نکند بعدها ممکن است کدهای موجود در ریموت در عملکرد کلی آن اختلال ایجاد نماید. برای خام کردن کاربر باید دکمه لرن را به مدت 15 ثانیه بفشارد. در نهایت پس از اجرای فرایند خام نمودن ریموت شما برای ادامه مسیر کددهی آماده است.

     

    کددهی ریموت سایلکس

     

    کددهی به ریموت ماجیکار

    یکی از مزایای کاربرد ریموت کنترل های ماجیکار این است که نمونه ساده این ریموت می تواند به راحتی برای کددهی به نمونه های دزدگیر ماجیکار 902، ماجیکار 702، ماجیکار 802، ماجیکار گلد 100، ماجیکار گلد 110، ماجیکار 339 و 332 مورد استفاده قرار گیرد. برای کددهی ریموت ماجیکار کاربر باید ابتدا سه بار سوئیچ خودروی خود را باز و بسته نماید. در این مرحله ریموت یک آژیر خواهد زد و کاربر می تواند در ادامه کلید ریموت تصویری و یا ساده این برند را فشار دهد. در زمان فشردن این کلید بر روی ریموت دستگاه مرکزی دزدگیر یک فلاشر به معنای تصدیق فرایند کددهی ریموت دزدگیر ماجیکار خواهد زد. 

    کددهی ریموت جردن

    برای کددهی به ریموت کنترل های برند جردن کاربران می توانند از مسیر کلید لرن که بر روی این دستگاه ها تعبیه شده عمل نمایند. این کلید که بر روی دستگاه و یا در قسمت درپوش دار آن قرار دارد به منظور کددهی در این نوع از ریموت ها طراحی شده اند. اما کاربران می توانند بدون استفاده از کلید لرن نیز در این نوع از ریموت اقدام به کددهی کنند. برای اجرای دقیق این فرایند ابتدا کاربر باید از اتصال تمامی سیم های دزدگیر اطمینان حاصل نماید. در نهایت نیز برای کددهی مسیر کاربران باید از برنامه های تعبیه شده برای این منظور پیروی کنند.

    کددهی ریموت سایلکس اماکن

     

    کددهی ریموت ایزیکار

    برای کددهی ریموت ایزی کار و همچنین کددهی ریموت دزدگیر ایزی کار کاربر ابتدا باید به مدت 5 ثانیه و تعداد 4 مرتبه سوئیچ خودرو را باز و بسته نماید. در ادامه مسیر بعد از خاموش و روشن شدن چراغ های راهنمای خودرو در ریموت های تصویری، کاربر باید به مدت نیم ثانیه کلید یک را فشار دهد. در این مرحله خاموش و روشن شدن چراغ ها به معنای اجرای دقیق فرایند کددهی به ریموت می باشد.
     

    مدیر ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    گفتگوی آنلاین
    شروع گفتگو
    خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟