راهنمای خرید پاور بانک: پاور بانک چی بخرم؟

    با بررسی راهنمای خرید پاور بانک ، می توانید با انواع مدل های آن، ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی هر یک و فناوری کوییک شارژ آشنا شوید. همینطور سعی کرده ایم در مورد فناوری های پاور دلیوری، QI، تعداد پورت ها و نوع باتری نیز صحبت کنیم. سبک یا سنگین بودن پاور بانک و اینکه شرایط تعمیر دارد یا خیر از دیگر موارد پر اهمیت محسوب می شوند. البته چه خوب است برندهای مشهور پاور بانک نیز شناخته شوند تا انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.

     

    راهنمای خرید پاور بانک در یک نگاه

    پاور بانک نوعی باتری قابل حمل است که کمک می کند تا بیرون از منزل به خصوص جایی که دسترسی به شارژر و یا برق ندارید به راحتی بتوانید گوشی خود را شارژ کنید. این دستگاه ظرفیت های مختلفی دارد و بر اساس سطح نیاز کاربران عرضه می شود. پاور بانک ها، خود قابلیت شارژ شدن دارند یعنی منبعی برای ذخیره برق هستند.

    در راهنمای خرید پاور بانک ، اشاره به انواع آن شده است. پاور بانک های مخصوص گوشی معمولاً ظرفیت باتری کمتری به نسبت لپ تاپ و تبلت ها دارند. یعنی اگر قصد شما خرید پاور بانک برای گوشی است نیازی به ظرفیت بالا ندارید. اگر بودجه شما بالاست می توانید پاور بانکی انتخاب کنید که ظرفیت بالایی داشته باشد و گوشی را به دفعات بیشتری شارژ نماید. شدت جریان و همینطور میزان ولتاژ این پاور بانک ها به صورتی است که کاملاً مطابق با گوشی های هوشمند ساخته شده و آسیبی به گوشی وارد نمی کند.

    معمولاً باتری تبلت ها به نسبت گوشی ها قوی تر است بنابراین اگر قصد شما خرید پاور بانک برای تبلت است باید ظرفیت بالای 10 هزار میلی آمپر ساعت را انتخاب کنید.

    پاور بانک مخصوص لپ تاپ هم وجود دارد که بیشترین سطح ولتاژ و شدت جریان را به خود اختصاص داده و یک انتخاب عالی محسوب می شود.

    پاور بانک وارتا

    منظور از ظرفیت اسمی و واقعی پاور بانک

    در بررسی تفاوت ظرفیت اسمی و واقعی می بایست در ابتدا تعریف درستی از ظرفیت وجود داشته باشد. پاور بانک ها مقدار مشخصی از انرژی را در داخل خود ذخیره می کنند. یعنی هر پاور بانک از نظر نیرو، مقدار مشخصی دارد. این مقدار بر اساس میلی آمپر محاسبه می شود. هرچه ظرفیت پاور بانک بیشتر باشد در نهایت گوشی شما بیشتر شارژ خواهد شد.

    یکی از بخش های مهم راهنمای خرید پاور بانک را به بررسی ظرفیت اسمی و واقعی و تفاوت اختصاص داده ایم. همه پاور بانک ها دو ظرفیت دارند که به اسم ظرفیت اسمی و واقعی شناخته می شوند. روی جعبه یا بدنه پاور بانک عددی دیده می شود که مشهور به ظرفیت اسمی است. ظرفیت واقعی همیشه کمتر از ظرفیت اسمی است. یعنی اگر ظرفیت اسمی پاور بانک 10000 میلی آمپر ساعت اعلام شده باشد، ظرفیت واقعی آن 8000 میلی آمپر است و 10 الی 20 درصد از انرژی پاور بانک هدر می رود. یعنی زمانی که گوشی را به شارژ وصل می کنید گوشی داغ می شود و مقداری از انرژی به گرما و برق اختصاص می یابد.

    بنابراین به هنگام خرید پاور بانک باید به ظرفیت واقعی آن دقت داشته باشید و این موضوع را مدنظر قرار دهید.

     

    پاور بانک حرفه ای

     

    ویژگی شارژ سریع را در نظر بگیرید!

    در راهنمای خرید پاور بانک ، به موضوع شارژ سریع اشاره مستقیم شده است. آپشن های کوییک شارژ، پاور دلیوری و QI از مواردی است که سبب می شود تا گوشی شما مانند شارژر اصلی، سریعاً شارژ شود. البته گوشی هم می بایست از این ویژگی پشتیبانی نماید.
    به شما پیشنهاد میکنیم پاور بانک با ظرفیت بالا را برای خرید انتخاب کنید. این محصول برای کسانی که دفعات زیادی به سفر میروند یک انتخاب خوب محسوب می شود. رانندگان تاکسی و اسنپ معمولاً مدت زمان طولانی از جی پی اس و دیتای خود استفاده می کنند به این ترتیب زمانی که بیرون از منزل هستند و می بایست در طول روز نیز گوشی خود را شارژ کنند پاور بانک هایی که ظرفیت بالایی دارند به آنها کمک می کنند تا بتوانند چند بار در روز گوشی خود را فول شارژ نمایند.

     

    سه فناوری مهم در پاور بانک

    همانطور که بررسی شد در راهنمای خرید پاور بانک می بایست به فناوری های به کار رفته در آنها دقت شود:

    •    فناوری کوئیک شارژ (شارژ سریع): این فناوری کمک می کند تا باتری گوشی با سرعت بیشتری شارژ شود. نکته مهم این است که در گوشی شما باید پردازنده اسنپدراگون وجود داشته باشد. این فناوری جلوی ریزش برق را می گیرد و به تنظیم ولتاژ داخلی دستگاه نیز کمک می کند.

    •    فناوری پاور دلیوری یا PD: این قابلیت در پاور بانک ها سبب می شود تا نیرو با بیشترین سرعت به گوشی انتقال یابد. البته فناوری پاور دلیوری به صورتی است که باعث می شود تا نیرو به شکل منظم و بر اساس توانایی باتری وارد دستگاه شود و آسیبی به دستگاه نرساند. پاور دلیوری سبب کنترل انرژی می شود. فرض کنید که هارد اکسترنال را به کامپیوتر با سیستم پاور دلیوری متصل کرده اید. به این ترتیب تنها زمانی برق از رایانه دریافت می شود که کاری در حال انجام باشد. این موضوع سبب می شود تا به هارد صدمه ای وارد نشود.

    •    فناوری QI: در راهنمای خرید پاور بانک به فناوری کیو آی بسیار دقت شده است. این فناوری برای انتقال سریع شارژ به شکل بی سیم است. نام دیگر این فناوری، شارژ سریع به صورت وایرلس است. پردازنده اسنپدراگون برای این مدل فناوری بسیار پر اهمیت است.

     

    خرید پاور بانک

     

    بررسی تعداد پورت ها

    در خرید پاور بانک، به محصولی که دارای یک پورت شارژ است اکتفا نکنید. پاور بانک های امروزی معمولاً دو پورت خروجی دارند. یکی از پورت ها دارای خروجی یک آمپر و دیگری 2.1 آمپر هستند. نکته مهم در خرید پاور بانک این است که خروجی آن شدت جریان 2.1 آمپر به بالا داشته باشد. شارژ سریع به واسطه این پورت ها منتقل می شود. در واقع پورت هایی که 1 آمپری هستند معمولاً نمی توانند از سیستم شارژ سریع پیروی کنند و دچار مشکل می شوند. اگر به دنبال پاور بانکی هستید که از قابلیت شارژ سریع استفاده می کند شدت جریان سه آمپر با ولتاژهای مختلف را انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.

     

    پورت های استاندارد

     

    آیا پاور بانک سبب خرابی باتری گوشی می شود؟

    بیشترین سوال در خصوص استفاده از پاور بانک، مربوط به آسیب رساندن به باتری گوشی است. بنابراین در راهنمای خرید پاور بانک به این موضوع نیز پرداخته ایم و فاکتورهای مهمی را مدنظر قرار داده ایم. در صورتی که پاور بانک شما از ایمنی و استاندارد خوبی برخوردار نباشد سبب آسیب به گوشی شما می شود. در صورتی که در زمان خرید پاور بانک به فناوری PD دقت کنید خیالتان راحت است. این استاندارد در دفترچه راهنمای پاور بانک به طور دقیق قید شده است. یکی از فاکتورها ولتاژ بیش از حد نرمال است. این یعنی دستگاه در برابر شدت جریان زیاد مقاومت خوبی دارد. گزینه دیگر بیش از حد شارژ شدن است. یعنی شرایط انتقال نیرو زمانی که شارژ پر می شود قطع خواهد شد به این ترتیب آسیبی به باتری وارد نمی شود.

    شدت جریان بیش از حد از دیگر ویژگی های مهمی است که در خرید پاور بانک باید بررسی شود. در واقع زمانی که برق نوسان داشته باشد و یا ولتاژ یکباره بالا برود، آن را خنثی می کند. این روند سبب می شود تا باتری آسیب نبیند. پاور بانک می بایست در برابر گرما یعنی بالا رفتن حرارت مقاومت خوبی از خود نشان دهد و این موضوع بسیار پر اهمیت است. در نهایت موضوع اتصال کوتاه مطرح می شود. اتصال کوتاه یعنی وجود نوسان تاثیر بدی بر روی باتری نگذارد و مشکلی ایجاد نکند.

     

    پاور بانک های باکیفیت

     

    منظور از کنترل شدت جریان هوشمند چیست؟

    بر اساس بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که وجود شدت جریان زیاد سبب آسیب به باتری گوشی شده و به همین دلیل نباید از پاور بانک استفاده کرد اما با مطالعه راهنمای خرید پاور بانک متوجه خواهید شد که اگر دستگاه مورد نظر در برابر خطرات نوسانی مقاومت بالاتری داشته باشد مشکلی ایجاد نمی شود. در این حالت به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ پاور بانکی بروید که از سیستم کنترل جریان هوشمند برخوردار باشد.

    در زمان خرید پاور بانک می بایست دقت کنید که استاندارد FIT charge در آن اجرا شده باشد. این فناوری به ایمنی بیشتر دستگاه کمک می کند. فناوری فیت شارژ در پاور بانک سبب می شود تا میزان نیاز گوشی به برق به درستی تشخیص داده شده و زمانی که شارژ به 100 رسید، برق قطع شود. همینطور فناوری AI وجود دارد که سبب می شود تا انرژی به صورت هوشمندانه به دستگاه فرستاده شده و کنترل شدت جریان صورت بگیرد. به این ترتیب نیروی بیش از حدی به گوشی منتقل نمی شود.

     

    بررسی ابعاد و وزن پاور بانک

    بررسی ابعاد و سهولت در حمل از موارد مهمی است که در زمان خرید پاور بانک باید به آن دقت کرد. گاه یک پاور بانک وزن بالایی داشته و ابعاد آن بزرگ است. برخی دیگر از پاور بانک ها سایز بسیار کوچکی دارند و یا به اندازه یک کارت عابر بانک باریک هستند. وزن پاور بانک ها بر اساس ظرفیتشان تغییر می کند. مثلاً پاور بانکی که ظرفیت 30000 میلی آمپر ساعت است وزن سنگین تر و سایز بزرگتری به نسبت پاور بانکی با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت دارد.

     

    راهنمای خرید پاور بانک

     

    آپشن ها اضافی را در نظر بگیرید!

    برخی از سبک های پاور بانک دارای نشانگر LED هستند. این نشانگر میزان شارژ و یا مقدار شارژ باقی مانده دستگاه را نشان می دهد. وجود این ال ای دی سبب می شود تا درصد باتری پاور بانک ها مشخص شود. برخی دیگر از پاور بانک ها نماد باتری یعنی تعداد خانه های پر و خالی آن را مشخص می کنند. این آپشن ها سبب می شوند تا بتوانید از وضعیت اصلی شارژ باطری پاور بانک اطمینان حاصل کنید.

    برخی از پاور بانک ها دارای سیستم فلش ال ای دی هستند. یعنی می توانید این دستگاه را به عنوان چراغ قوه نیز استفاده نمایید. ضد ضربه بودن دستگاه بسیار مهم است و سعی کنید بخاطر مبلغ کمتر به سراغ دستگاه های بی کیفیت نروید.

     

    مقایسه پاور بانک های بی سیم، مخصوص ماشین و ضدآب

    یک سری از پاور بانک ها برای شارژ گوشی نیازی به سیم و کابل ندارند، اما گوشی شما می بایست قابلیت اتصال بی سیم داشته باشد. این مدل دستگاه مشهور به پاور بانک بی سیم است. گوشی هوشمند می بایست از قابلیت شارژ وایرلس یا شارژ بی سیم استفاده نماید.

    نوع دیگری از پاور بانک وجود دارد که مخصوص ماشین است. در واقع این سبک دستگاه به قدری از نظر ظرفیت بالا بوده و ظرفیت و شدت جریان بالایی دارد که برای استارت زدن باتری ماشین مناسب است. این پاور بانک ها می تواند شوک لازم را به باتری ماشین وارد کند اما برای گوشی مناسب نیستند.

    دسته سوم، پاور بانک های ضد ضربه و ضد آب هستند. به این ترتیب افرادی که کارشان گردشگری است باید به سراغ دستگاه های ضد آب بروند. در واقع این مدل پاور بانک ها در هیچ شرایطی یعنی نه سرما و نه گرما مشکلی ایجاد نمی کنند. این دستگاه معمولاً قیمت بالایی دارد و شخص باید در خرید دقت لازم را داشته باشد.

     

    جمع بندی

    در راهنمای خرید پاور بانک مشخص شد که این دستگاه در چند مدل عرضه شده و ظرفیت اسمی و واقعی آن نیز مورد ارزیابی قرار گرفت. از سوی دیگر شما می توانید پاور بانک را بر اساس ساختاری که دارد خریداری کنید.

    مدیر ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    گفتگوی آنلاین
    شروع گفتگو
    خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟