بهترین پاوربانک فست شارژ

    بهترین پاوربانک فست شارژ

    پاوربانک فست شارژ گاه با عنوان Quick charge و گاه با کلمه Power Delivery شناخته می شود. دقت داشته باشید که هر دو مورد به دستگاه کمک می کنند تا شرایط دریافت میزان برق بیشتری را داشته باشند و به نوعی امکان شارژ سریع برای پاوربانک فراهم می شود. اما یک سری تفاوت ها نیز مطرح است که چه خوب است در مورد آنها بدانیم و در نهایت بهترین پاوربانک شارژ سریع را بشناسیم.

     

    بهترین پاور بانک فست شارژ

     

    تفاوت پاوربانک فست شارژ مدل Power Delivery و Quick charge

    پاور بانک هایی که با فناوری Quick charge طراحی شده اند بیشترین خروجی شان برابر با 100 وات است. اما نهایت خروجی برای پاور بانک از نوع Power Delivery برابر با 240 وات اعلام شده است. فناوری Quick charge به کار برده شده در پاور بانک فست سبب تغییر در میزان آمپر شده و تلاش می کند تا میزان برق ورودی عبوری را بیشتر کند. این در حالی است که نوع PD شرایط تغییر میزان آمپر را داشته و همینطور می تواند تغییراتی در میزان ولتاژ ایجاد نماید.

    پاوربانک فست شارژ از نوع Power Delivery 3.0 از جدیدترین نسل فناوری هایی است که کمک می کند تا 240 وات خروجی در دسترس شما قرار بگیرد. این فناوری از سوی شرکت کوالکام ارائه شده و در نهایت سبب می شود تا  قیمت محصول مورد نظر گرانتر باشد. سیستم شارژ سریع 18 واتی سرعت زیادی ندارد و معمولاً برای گوشی های اقتصادی یا میان رده استفاده می شود. گوشی های بالاتر از میان رده معمولاً از سیستم شارژ 25 واتی یا بیشتر بهره می برند.

    روش های تشخیص پاوربانک فست شارژ

    کسانی که قصد خرید پاور بانک فست شارژ دارند می بایست روش های تشخیص این نوع پاور بانک به نسبت سایر محصولات مشابه را بدانند. در یک قانون کلی، توان شارژ بالاتر از 10 وات در رده فست شارژ قرار می گیرد. یکی از روش های تشخیص پاوربانک فست شارژ، بررسی نوشته های روی پاور بانک است. معمولاً بر روی بدنه پاور بانک یک سری اطلاعات ورودی و خروجی در مورد توان دستگاه نوشته شده است. اطلاعات مندرج بر روی بدنه پاور بانک معمولاً مربوط به ولتاژ و جریان هستند و با ضرب ولتاژ در جریان می توانید توان پاور بانک را محاسبه کنید. مثلاً اگر بر روی پاور بانک، ولتاژ 12 ولت و جریان 1.5 آمپر درج شده باشد و این دو عدد در هم ضرب شود، رقم 18 به دست می آید که یعنی توان شارژ پاوربانک 18 وات است. 18 وات در گروه فست شارژ قرار می گیرد. همینطور باید دقت کنید که روی دستگاه عبارت کوییک شارژ قید شده باشد.

    یک سری اپلیکیشن های مختلف نیز وجود دارند که نشان دهنده جریان شارژ هستند. مثلاً اپ Ampere می تواند اطلاعات مفیدی در مورد شارژ شدن پاور بانک در اختیار شما قرار دهد. در صورتی که می خواهید از این اپلیکیشن استفاده کنید باید گوشی شما از سیستم فست شارژ پشتیبانی نماید. بهتر است تست فست شارژ پاور بانک زمانی که باطری خالی است صورت بگیرد چون در این زمان سرعت شارژ گوشی در بیشترین میزان خواهد بود. در نهایت بهتر است از کابل های کوتاه و با کیفیت استفاده شود.

     

    پاور بانک فست

     

    پاوربانک فست شارژ برند شیائومی بسیار پر قدرتمند

    پاوربانک فست شارژ برند شیائومی مدل PB1050ZM  با سرعت شارژ 50 وات برای گوشی و 45 وات برای لپ تاپ توانسته رتبه بالایی را به خود اختصاص دهد. این پاور بانک 232 گرم وزن دارد و خوشبختانه سایز آن کوچک بوده و فضای زیادی اشغال نمی کند. ظرفیت پاور بانک 10000 میلی آمپر ساعت بوده و یک عدد پورت ورودی usb-c با توان 24 وات برای آن اجرا شده است. دستگاه دارای دو خروجی یعنی یک پورت usb-a با توان 27 وات و یک پورت usb-c با توان 45 وات است. این دستگاه قابلیت شارژ همزمان دو دستگاه را برای شما فراهم می کند. جنس بدنه این پاوربانک از آلیاژ آلومینیوم بوده و نوع باطری آن لیتیوم پلیمر است. در صورتی که شارژر 10 وات مورد استفاده قرار بگیرد 5 ساعت زمان برای شارژ کامل کافیست. این پاور بانک بدنه فلزی محکم و زیبایی دارد و قیمت آن نیز به نسبت کارایی خوب، بسیار مناسب است.

    پاوربانک فست شارژ برند شیائومی مدل 2050SZM  با ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت یکی دیگر از انتخاب های عالی و درجه یک محسوب می شود. توان این دستگاه نیز 50 وات در نظر گرفته شده است. نوع ورودی و خروجی ها دقیقاً مانند مدل قبل است. یکی از ویژگی های جالب این پاوربانک قابلیت شارژ همزمان 3 دستگاه است.

     

    پاور بانک شیائومی

     

    پاوربانک فست شارژ انکر

    پاوربانک فست شارژ انکر مدل A1289  بی نظیر است اما چون قیمت بالایی دارد شاید کمتر انتخاب شود. این دستگاه دارای صفحه نمایشی است که توان ورودی و خروجی، میزان شارژ و زمان اتمام شارژ را نشان می دهد. ظرفیت این پاور بانک 24000 میلی آمپر ساعت بوده و توان 140 وات برای آن در نظر گرفته شده است. این دستگاه قابلیت شارژ دستگاه هایی با توان پایین مثل هدفون بی سیم را نیز دارد. یک ورودی از نوع یو اس بی تایپ سی با توان  140 وات و دو خروجی از نوع یو اس بی تایپ سی با توان 140 وات در کنار یک خروجی از نوع یو اس بی تایپ آ با توان 18 وات را پوشش داده است. شرایط شارژ همزمان سه دستگاه با هم در اختیار شما قرار می گیرد و همینطور صفحه نمایش دستگاه زمان مورد نیاز برای تکمیل شارژ و میزان توان ورودی و خروجی را نشان خواهد داد.

    برند انکر مدل دیگری از پاور بانک به اسم PowerCore III Elite A 1291  را عرضه کرده است. این پاور بانک طراحی منحصر به فردی دارد و به طور کلی توانسته به عنوان پاوربانک فست شارژ برتر شناخته شود. ظرفیت این پاوربانک 25600 میلی آمپر ساعت است. توان دستگاه 78 وات بوده که به نوبه خود بسیار قدرتمند محسوب می شود. این پاور بانک به شما قابلیت شارژ لپ تاپ با پورت C را فراهم می سازد.

     

    پاور بانک انکر

     

    پاور بانک راوپاور مدل فست شارژ

    پاوربانک فست شارژ مدل PB 201  از برند راو پاور توانسته از نظر فنی رتبه خوبی را به خود اختصاص دهد. این دستگاه برای شارژ لپ تاپ هم گزینه خوبی محسوب می شود. ظرفیت این پاور بانک 20000 میلی آمپر ساعت است و توان 60 وات برای آن در نظر گرفته شده به طوری که به تکنولوژی شارژ سریع آیفون مجهز است. تعداد ورودی برای این دستگاه یک عدد بوده و دو عدد خروجی را شامل می شود. جنس بدنه دستگاه از نوع پلاستیک ضد آب است و معمولاً مقاومت خوبی در برابر ضربه داد. یکی از ویژگی های مهم این پاوربانک وزن سبک نسبت به ظرفیت بالای آن است.

     

    پاور بانک راوپاور

     

    پاور بانک باسئوس یک انتخاب هوشمندانه

    به نظر شما چرا پاوربانک فست شارژ باسئوس یک انتخاب هوشمندانه و بینظیر محسوب می شود؟ این پاور بانک با توان 100 وات خود توانسته جایگاه بسیار عالی در لیست بهترین پاوربانک های فست شارژ به خود اختصاص دهد. بررسی ها نشان داده است که این پاور بانک حتی برای گوشی های فست شارژ نسل بعد هم کافی خواهد بود. ظرفیت این پاور بانک 20000 میلی آمپر ساعت است. برای این پاور بانک دو عدد پورت usb-c و 4 عدد پورت USB-A و 2  پورت USB-C تعبیه شده است. این مدل پاور بانک در رنگ بندی سفید و مشکی عرضه می شود و جنس بدنه آن پلاستیک است. نوع باتری آن نیز لیتیوم پلیمر ارزیابی شده است. دستگاه دارای صفحه نمایش عالی به منظور نشان دادن درصد شارژ باقی مانده است. این این پاور بانک بسیار باریک و ظریف طراحی شده و کاربرپسند محسوب می شود.

     

    پاور بانک باسئوس

     

    راهنمای خرید پاوربانک فست شارژ

    به منظور خرید بهترین پاوربانک فست شارژ، باید بررسی دقیقی بر روی ظرفیت آن داشته باشید. ظرفیت پاور بانک ها با واحد میلی آمپر ساعت مشخص می شود. در واقع ظرفیت پاور بانک مشخص می کند که چند بار می توانید به کمک پاور بانک دستگاه خود را شارژ کنید. هرچه این رقم بیشتر باشد یعنی تعداد دفعات شارژ بیشتر خواهد بود. به هر حال می بایست بدانید که با پاور بانک قصد دارید چند دستگاه را به صورت همزمان شارژ نمایید. حتی نوع باطری که قرار است به پاور بانک وصل شود می بایست مشخص شود.
    شدت جریان در پاوربانک فست شارژ بسیار مهم است. برخی از پاوربانک ها، پورت های مختلفی دارند و از هر پورت می توانید خروجی با شدت جریان متفاوت بگیرید. بدون شک زمانی که از پاور بانک استفاده می کنید دوست دارید دستگاه در سریع ترین حالت ممکن شارژ شود. سرعت شارژ پاوربانک بستگی به شدت جریان خروجی آن خواهد داشت. اگر پاور بانک پیشرفته تری انتخاب کنید می توانید شدت جریان 2 آمپر و یا بیشتر را هم پوشش دهید. فناوری هایی که در پاوربانک مورد استفاده قرار می گیرند نیز بر روی سرعت شارژ تاثیر می گذارند. فناوری شارژ سریع 2.0 یا 3.0 کوالکام در این راستا قرار می گیرد.
    تعداد پورت هایی که برای پاوربانک ها به کار رفته از دیگر مواردی است که قطعاً باید سنجیده شود. در زمان خرید پاوربانک، اتصالاتی که در آن به کار رفته بسیار پر اهمیت خواهد بود. اکثر این دستگاه ها پورت یو اس بی دارند و برای شارژ کردن گوشی هوشمند و تبلت بهترین گزینه محسوب می شوند. گاه نیاز به بیش از یک درگاه خروجی است. به این ترتیب شرایط شارژ همزمان دستگاه ها نیز فراهم است.

    پاوربانک فست شارژ مخصوص لپ تاپ

    اگر به دنبال بهترین پاوربانک فست شارژ برای لپ تاپ هستید می توانید پاور بانک B1376L11  را انتخاب کنید. در این پک، یک پاور بانک انکر 537 وجود دارد. همینطور شارژر 60 وات و کابل شارژ یو اس بی تایپ سی نیز برای آن به کار رفته است. ظرفیت این پاور بانک 26800 میلی آمپر ساعت است. توان پاور بانک 45 وات و توان شارژر نیز 60 وات است. این پاور بانک از تکنولوژی شارژ سریع اپل PD 3.0 پشتیبانی می کند. این دستگاه دارای شارژر قوی 60 وات بوده که یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود. شارژ همزمان سه دستگاه از ویژگی های مهم این دستگاه محسوب می شود.

    پاور بانک پرقدرت برای شارژ همزمان 4 دستگاه

    پاور بانک PB208  از دسته دستگاه های پرقدرت با تعداد خروجی های زیاد محسوب می شود. این دستگاه می تواند به شکل همزمان 4 دستگاه را شارژ نماید و برای کسانی که اهل مسافرت و طبیعت هستند بهترین گزینه محسوب می شود. این پاور بانک شامل توان 48 وات بوده و برای گوشی های آیفون و اندروید بسیار عالی است. در صورتی که از شارژر 30 وات برای این دستگاه استفاده شود 3 ساعت زمان برای شارژ کامل کفایت می کند. جنس بدنه این پاور بانک پلاستیکی است و خوشبختانه به واسطه ورودی و خروجی های متنوع یک انتخاب عالی و درجه یک خواهد بود. این دستگاه از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند و البته که تعرفه آن نسبتاً بالا است.

    پاور بانک سیلیکون پاور مدل QX55

    پاوربانک فست شارژ مدل QX55 از دسته دستگاه هایی است که علاوه بر پورت های یو اس بی یک پورت Lightning  نیز دارد. بنابراین شرایط شارژ گوشی توسط این دستگاه کمی متفاوت ارزیابی شده است. دقت داشته باشید که پاور بانک سیلیکون معمولاً تعرفه مناسبی به نسبت سایر مدل ها دارد و با توجه به سیستم پشتیبانی قوی که دارد می تواند در طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرد.

    جمع بندی

    برای خرید بهترین پاوربانک فست شارژ می بایست به ظرفیت دستگاه، پورت های ورودی و خروجی و سایر موارد دقت داشته باشید.

    از یاد نبرید که منبع تغذیه مناسب در پاوربانک فست شارژ بسیار مهم است. شما می توانید این دستگاه را بر اساس کیفیت و ساختاری که دارد و طبق قیمت مناسب خریداری کنید. نوع ساختار پاور بانک در سال های اخیر دستخوش یک سری تغییرات بوده و خوشبختانه دست شما در خرید باز است. چه خوب است به برند و کیفیت دستگاه نیز دقت داشته باشید. معمولاً پاوربانک های بی نام و نشان گزینه مناسبی نیستند و دوام کمی دارند. منبع تغذیه برای این دستگاه ها نیز متفاوت بوده و نیاز است مشخصات فنی دستگاه بررسی شود. پاور بانک ها از نظر قیمت شرایط به صرفه ای دارند و این موضوع سبب می شود تا بتوانید بر اساس بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

    مدیر ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    گفتگوی آنلاین
    شروع گفتگو
    خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟