معرفی بهترین نرم افزار پخش فیلم دوربین های مدار بسته

    معرفی بهترین نرم افزار پخش فیلم دوربین های مدار بسته

    دوربین مداربسته چیست ؟

    دوربین های مداربسته که با نام اختصاری  CCTV نیز شناخته می شوند  نوعی دوربین هستند که به طور معمول برای بررسی مکان های داخلی و خارجی استفاده می گردند. این دوربین ها در تنوع بسیار بالایی عرضه می شوند و هر نوعشان کاربردهای متعددی دارد. دوربین های مداربسته در دسته بندی های مختلفی همچون دوربین دیجیتال، دوربین آنالوگ و دوربین تحت شبکه جای می گیرند. اینکه دوربین مداربسته چیست و کاربردهای این دستگاه چه می باشد، چگونه می توان به نرم افزار اجرای فیلم دوربین مدار بسته دسترسی پیدا کرد و... سوال هایی است که با خواندن این مطلب پاسخشان را خواهید دانست. در این مطلب که آشنایی با نرم افزار پخش فیلم دوربین های مدار بسته است به طور مختصر به ماهیت دوربین های مداربسته، کاربرد، ساختار و نرم افزارهای مورد نیاز دستگاه پرداخته ایم. 

    نرم افزار پخش فیلم ضبط شده دوربین مدار بسته نوعی نرم افزار است که توسط مهندسان برای بازبینی فیلم های ضبط شده ی دوربین های مدار بسته توسعه یافته است. پس از ابداع و عرضه ی گسترده ی دوربین های مدار بسته در جهان وجود یک اپراتور که 24 ساعته پشت سیستم بنشیند و تصاویر و فیلم های دوربین ها  را چک کند حس می شد. بدیهی است چنین چیزی امکان پذیر نبود و زمانی که به جای یک دوربین کاربر نیاز داشت از چندین دوربین مداربسته به طور هم زمان استفاده کند امکان خطا پیش می آمد. این مشکل سبب شد دستگاه های ضبط کننده به تجهیزات مداربسته اضافه شوند. در بخش های بعدی راجع به  نرم افزار پخش فایل های دوربین مدار بسته توضیحاتی را آورده ایم. اگر می خواهید بدانید مناسب ترین نرم افزار پخش فیلم ضبط شده دوربین مدار بسته چه می باشد و برای دانلود نرم افزار نمایش فیلم دوربین مداربسته تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. 

    دوربین مدار بسته

    ساختار و کاربرد دوربین های مدار بسته

    همانطور که احتمالا می دانید دوربین مداربسته دستگاهی است که طی چندین مرحله تصاویر را ضبط کرده و به مانیتور انتقال می دهد. پس از ضبط تصاویر فقط افراد خاصی می توانند به این تصاویر دسترسی بیابند. تجهیزات مداربسته در وحله ی اول برای دست یابی به اهداف امنیتی تولید و عرضه شده است. این تجهیزات امروزه در هر کجا که فکرش را بکنید مورد استفاده قرار می گیرد و روز به روز بر کاربرد دوربین های مداربسته افزوده می گردد. برای مثال فروشگاه های کوچک و بزرگ، بانک ها، دفاتر اداری، اماکن تجاری، زندان ها، بیمارستان ها، طلافروشی ها، پاساژها، رستوران ها و... همگی از دوربین های مداربسته برای نظارت، کنترل و امنیت فضاهای یاد شده استفاده می کنند.  در ادامه به معرفی بهترین نرم افزار پخش فیلم دوربین های مدار بسته خواهیم پرداخت.

    نرم افزار پخش فیلم دوربین مدار بسته در کامپیوتر که در ادامه با آن آشنا می شوید یکی از مهم ترین مواردی است که به عنوان یک کاربر باید به آن دقت کنید. دوربین های مدار بسته به لنزهایی با قابلیت زوم مجهز شده اند. این لنزها با تغییر فاصله ی کانونی تصاویر دقیق تری را از نقاط دورتر به ثبت می رسانند. به این منظور نرم افزار زوم دوربین مداربسته توسعه یافته است. سیستم های آنالوگ که مطابق نوعی سیستم پیوسته فعالیت می کنند، درمقایسه با سیستم های دیجیتال بسیار قدیمی تر هستند. بخش های اصلی یک دوربین مدار بسته ی آنالوگ شامل دوربین مدار بسته آنالوگ، دی وی آر، مانیتور، سوئیچ ها، کوادها یا مالتی پلکسرها، وی سی آر(ویدیوی ویژه ی ضبط تصاویر) و کابل های کواکسیال می باشد. 

    دوربین مدار بسته

    آشنایی با نرم افزار اجرای فیلم دوربین مدار بسته

    نرم افزار پخش تصاویر دوربین مداربسته از موارد بسیار مهم در بررسی فیلم و تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته است.. برای پردازش و ضبط این اطلاعات و همچنین تکنیر آن وجود یک کامپیوتر معمولی کافی است. با این حال دوربین های تحت شبکه فقط از ترکیب یک دوربین و یک کامپیوتر ایجاد شده اند. اجزای اصلی یک دوربین تحت شبکه یک سنسور، یک لنز، یک حافظه و یک تا چند پردازشگر است. حافظه ی این سیستم امکان ذخیره سازی  Firmware و ضبط تصاویر بدون نیاز به افزارها و تجهیزات دیگر را فراهم می کند.

    نرم افزار برای پخش فیلم دوربین مداربسته بعد از ضبط تصاویر توسط تجهیزات دوربین مدار بسته کار خود را انجام می دهد. فیلم های ضبط شده توسط این دوربین ها به منظور کاهش فضای استفاده شده از حافظه هارد فشرده سازی می شوند. آن ها با فرمت های خاصی در دسترس کاربر قرار  می گیرند. هر یک از این فرمت ها به وسیله ی نرم افزارهای ویژه ای پشتیبانی می شود. برای بازبینی فیلم ها و تصاویر ضبط شده توسط این دوربین ها نیازمند نرم افزار بازبینی دوربین مداربسته می باشیم.

    اطلاعات برای ضبط و ذخیره شدن نیازمند ظرفیت بالای حافظه می باشند. در نتیجه کاربران برای ضبط این اطلاعات نیازمند فضای ذخیره سازی بزرگ هستند و ناچار به پرداخت هزینه ی گزاف می شوند. فشرده سازی اطلاعات روشی است که برای حل این مشکل توسعه یافته است. H.265، Dav،  H.264،   Avi و فرمت Mp4 فرمت های رایج به کار رفته در دوربین های مدار بسته می باشند. این فرمت ها به منظور کاهش حجم استفاده شده از حافظه هارد و حفظ کیفیت مطلوب  مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب به بررسی نرم افزار پخش فیلم دوربین های مدار بسته می پردازیم.

     

    دانلود نرم افزار پخش فیلم دوربین های مداربسته و آشنایی با بهترین نرم افزار پخش فیلم دوربین مدار بسته در کامپیوتر

    نرم افزار پخش فیلم دوربین مداربسته برای اندروید و کامپیوتر یکی از نرم افزارهای ضروری برای استفاده ی کاربران است. بعد از ضبط تصاویر و فیلم ها توسط دوربین مدار بسته برای بازبینی و اجرای این فیلم ها باید از نرم افزارهای ویژه ای استفاده کنید که قابلیت پشتیبانی از فرمت های استفاده شده را دارند. به طور مثال نرم افزار تبدیل فرمت دوربین مداربسته به mp4  و نرم افزار پخش فیلم دوربین مدار بسته dav اندروید دو نرم افزار بسیار پر کاربرد است که به وفور مورد استفاده ی کاربران قرار می گیرد. در ادامه چند نرم افزار ضبط تصاویر دوربین مداربسته را معرفی می کنیم.

     

    پات پلیر

     

    نرم افزار پخش فیلم دوربین های مدار بسته در تنوع بالایی در دسترس کاربران قرار گرفته اند. یکی از نرم افزارهای بسیار خوب نرم افزار پخش فیلم دوربین های مدار بسته VLC media player می باشد. این پلیر رایگان بوده و به علت حجم اندکی که اشغال می کند و همینطور پشتیبانی کردن از فرمت های مختلف یکی از بهترین ها می باشد. این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از انواع سیستم عامل ها را دارد. دانلود نرم افزار پخش کننده فیلم دوربین مدار بسته VLC media player  به صورت  رایگان امکان پذیر است.

     

    وی ال سی پلیر

     

    نرم افزار پخش فیلم دوربین مدار بسته دیگری که قصد داریم برای شما معرفی نماییم نرم افزار پخش فیلم دوربین مدار بسته POT Player می باشد. این پلیر قابلیت پشتیبانی از فرمت های گوناگون صوتی و تصویری را دارد و  نرم افزار پخش فیلم دوربین مدار بسته در کامپیوتر می باشد. POT Player توسط برند KM Player عرضه شده است. با این حال مزایای POT Player بیشتر از KM Player می باشد. پات پلیر امکان پشتیبانی از تمامی فرمت های H.264، H.265، MP4 و AVI را دارا می باشد.

     

    نرم افزار پخش فیلم دوربین مداربسته برای کامپیوتر

    نرم افزار پخش فیلم دوربین مدار بسته همانطور که عنوان کردیم انواع مختلفی دارد. یکی از این نرم افزارها نرم افزار پخش فیلم دوربین مدار بسته SmartPlayer می باشد. از قابلیت های منحصر به فرد این نرم افزار  این است که توانایی بهینه سازی صدا و تصویر را به صورت هم زمان دارد. این نرم افزار به کاربر امکان پخش هم زمان چند فایل با سرعت های متفاوت را می دهد. هر سه فرمت DAV، AVI و MP4 به وسیله ی این نرم افزار قابل پشتیبانی است. بالا بردن کیفیت فیلم دوربین مدار بسته از طریق این نرم افزار ممکن است.

    نرم افزار پخش فیلم دوربین مدار بسته دیگری که می خواهیم خدمت شما عزیزان معرفی نماییم نرم افزار پخش فیلم دوربین مدار بسته dav اندروید است. این نرم افزار نیز مانند دیگر نرم افزارهای معرفی شده از فرمت های گوناگون صوتی و تصویری پشتیبانی می کند. این نرم افزار برای پخش تصاویر ضبط شده برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است. متاسفانه این ابزار فاقد قابلیت زوم تصاویر است. همچنین دانلود نرم افزار پخش فیلم دوربین مدار بسته به صورت رایگان و از سایت های رسمی امکان پذیر است. 

    نرم افزار پخش فیلم دوربین های مدار بسته در این مقاله سبب شد تا نگاهی داشته باشیم به ماهیت و کاربرد دوربین های مدار بسته. زیرا دوربین های مدار بسته یکی از اصلی ترین تجهیزات امنیتی امروزی به شمار می آیند. شما می توانید با مراجعه به سایت هامین به بررسی جدیدترین دوربین های مداربسته بپردازید. هامین یک سایت فروشگاهی است که کوشش می کند پاسخگوی نیاز مشتریان در امر تجهیزات دیجیتالی و امنیتی مانند دوربین های مداربسته مختلف، دزدگیر، لوازم خودرو و... باشد. همچنین هامین اقدام به عرضه ی نرم افزارهای گوناگون نموده است. 
     

    مدیر ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    گفتگوی آنلاین
    شروع گفتگو
    خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟