جامع ترین راهنمای خرید هارد اکسترنال

    مقدمه    

    راهنمای خرید هارد هوشمندانه ‌ترین راه برای انتخاب بهترین هارد اکسترنال از میان دریایی از هارد های متنوع با برند ها و ویژگی های فنی مختلف می باشد. یک راهنمای خرید هارد جامع و تخصصی کمک می کند تا با توجه به نیاز های ذخیره سازی و بودجه خود بهترین هارد اکسترنال را با قیمت رقابتی از تخصصی ترین مرکز فروش انواع هارد اکسترنال خریداری نمایید.

    عصری که در آن زندگی می کنیم به دوره دیجیتالی شدن بیشتر جنبه های زندگی معروف است. در چنین دوره ای ذخیره سازی اطلاعات برای همه امری عادی و در عین حال حیاتی می باشد. اینجاست که برای ذخیره سازی این داده ها یک هارد اکسترنال خوب با ویژگی های تخصصی و حرفه ای به کمک مان می آید. از این رو بررسی یک راهنمای خرید هارد با ارزش می تواند چراغ راه ما در انتخاب یک هارد اکسترنال ایده آل باشد. 

     

    راهنمای خرید یک هارد اکسترنال

     

    هارد اکسترنال چیست و چه کاربردی دارد؟

    هارد اکسترنال گزینه ای ایمن و قابل حمل می باشد که می توانید برای ذخیره سازی حجم عظیمی از داده هایتان از آن استفاده نمایید. همچنین در دیگر دستگاه ها این داده ها را به اشتراک بگذارید. انواع هارد های اکسترنال از دیسک های فشرده تشکیل شده اند. نوشتن و پاک شدن داده ها از طریق چرخش مکانیکی یک نیدل بسیار کوچک بر روی این دیسک های فشرده انجام می شوند.

    مهم ترین کاربرد انواع هارد اکسترنال ذخیره سازی انبوهی از فایل های صوتی، تصویری، فایل های مدارک و غیره می باشد. در واقع با خرید یک هارد اکسترنال با ظرفیت های مختلف می توانید داده ها را در یک دستگاه کوچک و سبک ذخیره نمایید. همچنین همیشه این هارد را با خود تان حمل کنید.

     

    مشخصه‌ های فنی انواع هارد اکسترنال 

    انواع هارد اکسترنال در ظرفیت ها و اندازه های متنوع به فروش می رسند. قیمت شان با توجه به این ویژگی های فنی و سایر مشخصات منحصر به فرد متغیر می باشد. در یک راهنما خرید هارد تخصصی حتما ویژگی های فنی زیر را قبل از خرید انواع هارد های اکسترنال در نظر بگیرید:

    •    انتقال راحت و سریع حجم بزرگی از داده ها و به اشتراک گذاری آنها
    •    بک آپ گیری از اطلاعات برای بازگرداندن داده هایی که بنا به دلایل مختلف پاک شده اند.
    •    فضای ذخیره سازی داده هایی که در دستگاه های دیگر امکان ذخیره سازی شان وجود ندارد.
    •    یکی دیگر از ویژگی های مهم هارد حفظ مالکیت اطلاعاتی است که در خود ذخیره می کند. 

     

    بررسی راهنمای خرید هارد برای انتخاب بهترین محصول با توجه به نیاز هایتان

     

    5 مزیت کلیدی خرید هارد اکسترنال

    1.    ذخیره مستقیم داده های متنوع در کمترین زمان ممکن در هارد
    2.    وزن سبک و قابلیت حمل به طوری که در هر جایی خارج از منزل یا محل کار می توانید آن را تنها با یک کابل به USB یا فایروال وصل نمایید. 
    3.    بدون نیاز به سیستم های خانگی می توانید از طریق هارد اکسترنال به نسخه بک آپ داده های تان دسترسی داشته باشید.
    4.    ارتقاء فضای ذخیره سازی در صورتی که تجهیزات دیگر مثل لپ تاپ و غیره فضای کافی برای ذخیره سازی داده ها نداشته باشند.
    5.    قابلیت ذخیره سازی فایل های بسیار سنگین و همچنین پر حجم

     

    مقایسه هارد های اکسترنال HDD و SSD 

    این دو هارد برای ذخیره سازی اطلاعات از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می کنند. تکنولوژی به کار رفته در انواع حافظه اس اس دی نانوا می باشد. در حالی که هارد های HDD برای ذخیره سازی اطلاعات دست به دامان فناوری مکانیکی می شوند. هارد اکسترنال SSD در مقایسه با هارد اکسترنال HDD با مدت زمان اجرای سریع تر برنامه ها همراه می باشد. هارد اکسترنال SSD در برابر ضربات فیزیکی از مقاومت فوق العاده ای برخوردار است و همچنین وزن کمتری دارد. از این رو قابلیت حمل آن آسان می باشد. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد انواع حافظه اس اس دی سریع تر بودن مدت زمان بارگذاری سیستم عامل آنها است. از این رو بهترین گزینه برای بازی های رایانه ای و همچنین برنامه هایی می باشند که مستلزم عملکرد فوری هستند.  

    قیمت انواع هارد اکسترنال SSD در مقایسه با انواع هارد HDD بالاتر است. در واقع هارد های HDD ارزان تر می باشند و در عین حال با ظرفیت ذخیره سازی بالاتری همراهند. در نتیجه این محصول برای افرادی مناسب می باشد که برای خرید هارد بودجه محدود تری دارند.

     

    مقایسه هارد های اکسترنال SSD و HDD

     

    8 ویژگی مهم در راهنمای خرید هارد اکسترنال 

    داشتن یک راهنمای خرید هارد اکسترنال SSD و HDD می تواند شما را در میان اقیانوسی از انواع هارد ها با برند های متنوع و همچنین با ویژگی های مختلف و منحصر به فرد چند قدم جلوتر بیندازد. در خرید انواع هارد اکسترنال SSD و HDD حتما به موارد مهم زیر توجه نمایید:

    1.    توجه به سرعت و عملکرد در راهنمای خرید هارد مهم است. در واقع سرعت حافظه ارتباط مستقیمی با عملکرد آن دارد. هر چقدر سرعت یک درایو خارجی بالاتر باشد، مدت زمان پاسخ دهی آن و همچنین سرعت عملکردش سریع تر خواهند بود. در صورتی که مدام با انتقال داده های حجیم سر و کار دارید و همچنین مجبور به اجرای برنامه های متعددی هستید، حتما به این دو ویژگی توجه نمایید. همان طور که گفته شد انواع هارد اکسترنال SSD با سرعت انتقال سریع تر و در نتیجه عملکرد پرسرعت همراه می باشند. در نتیجه با خرید هارد اکسترنال اس اس دی زمان بارگذاری فایل به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. 

    2.    دوام و همچنین قابلیت حمل نیز از اهمیت زیادی برخوردارند. اگر مدام مجبور به حمل هارد اکسترنال هستید، حتما اقدام به خرید هارد اکسترنال باریک و سبک بکنید. همچنین توجه نمایید که هارد خریداری شده در برابر انواع ضربات احتمالی از مقاومت بالایی برخوردار باشد. 

    3.    توجه به گزینه های اتصال در راهنمای خرید هارد یک ویژگی مهم است. از گزینه های اتصالِ انواع هارد اکسترنال می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    •    USB
    •    USB-C 
    •    Thunderbolt
    •    eSATA

    هر کدام از این گزینه های بالا برای سازگاری با دستگاه های متنوع عرضه می شوند. با توجه به دستگاه تان، نوع اتصال مناسبی را انتخاب نمایید.

     

    هارد اکسترنال

     

    سایر ویژگی ها

    4.    امنیت در هر حوزه ای بسیار مهم است، در راهنمای خرید هارد نیز این ویژگی باید مورد توجه قرار بگیرد. برای حفاظت از داده ها و تامین امنیت آنها، رمز گذاری داخلی در هارد اکسترنال را مد نظر قرار دهید. از طرف دیگر برای پیشگیری از زوال داده ها، ویژگی بک آپ گیری خودکار نیز اهمیت بسزایی دارد. این ویژگی بک آپ گیری یکپارچه از اطلاعات را امکان پذیر می کند. 

    5.    یک راهنمای خرید هارد حتما به برند محصول اهمیت ویژه ای قائل می شود. مطمئنا برند های معتبر محصولات متنوع تر و با کیفیت تری را تولید می کنند تا شهرت شان خدشه دار نشود. برخی از برند های معتبر انواع هارد های اکسترنال عبارتند از: ADATA ، WD،  Silicon Power و غیره.

    6.    قیمت انواع هارد اکسترنال با توجه به فاکتور های مختلف متغیر می باشد. برخی از این فاکتور ها عبارتند از:

    •    برند محصول
    •    ظرفیت
    •    قابلیت های تخصصی خاص مانند سرعت و غیره

    هنگام خرید هارد اکسترنال حتما بودجه و نیاز های ذخیره سازی خود را از نظر نوع و حجم اطلاعات در اولویت قرار دهید. 

    7.    گارانتی محصول نیز از ویژگی های مهم در راهنمای خرید هارد می باشد.

    8.    کیفیت و مدل هارد نیز از مهم ترین مشخصه ها در راهنمای خرید هارد هستند.

     

    جمع بندی

    در این راهنمای خرید هارد با هشت ویژگی مهم در انواع حافظه های اکسترنال آشنا شدیم. این ویژگی ها را باید در هنگام خرید بهترین هارد اکسترنال اس اس دی مد نظر قرار دهید. اگر نیاز به خرید یک هارد اکسترنال HDD یا SSD دارید و می خواهید داده های تان را به صورت کاملا ایمن و با پشتیبان گیری خودکار ذخیره نمایید، فروشگاه اینترنتی هامین تنوع بالایی در این محصول دارد.

    مدیر ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    گفتگوی آنلاین
    شروع گفتگو
    خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟