دوربین دید در شب پلاک خوان چیست؟

    مقدمه

    دوربین دید در شب پلاک خوان یکی از انواع دوربین‌های مداربسته موجود در بازار است که می‌تواند امکان خواندن پلاک خودروها را به بهترین شکل به افراد بدهد. این دوربین مداربسته در کنار کارایی خوبی که دارد، می‌تواند امنیت محیط‌های مختلف از جمله پارکینگ‌ها، ساختمان‌های مسکونی و تجاری و هر محیط دیگری را حفظ کند. به ویژه اینکه این دوربین مداربسته امکان خواندن پلاک در طول شب را نیز دارد. در ادامه مقاله بیشتر با این دوربین‌های مداربسته، کارایی و قیمت آن‌ها آشنا می‌شوید. 

     

    دوربین دید در شب پلاک خوان چیست؟ + کاربردها، مشخصات فنی و قیمت

     

    دوربین دید در شب پلاک خوان چیست؟ 

    در سال‌های اخیر تکنولوژی‌های به کار رفته برای ساخت دوربین مداربسته بهبود پیدا کرده‌اند. در گذشته امکان استفاده از دوربین‌های مداربسته در طول شب وجود نداشت و اکثر دوربین‌های مداربسته در طول روز تصاویر باکیفیتی را ضبط  می‌کردند؛ اما در حال حاضر دوربین دید در شب نیز روی کار آمده که امکان ضبط تصاویر را به صورت واضح و رنگی به افراد می‌دهد. 

    دوربین مدار بسته دید در شب پلاک خوان یکی از انواع دوربین‌های مداربسته جدید است که به دلیل داشتن رزولوشن بسیار بالا می‌تواند برای خواندن پلاک در طول شب مورد استفاده قرار گیرد و حتی در صورت امکان شماره پلاک را به بخش نرم افزاری دوربین مداربسته دید در شب ارسال کند. این دوربین مداربسته در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین دوربین‌های مداربسته در بازار ایران تبدیل شده است که کارایی بسیار خوبی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

    مشخصات فنی دوربین پلاک خوان دید در شب

    دوربین دید در شب پلاک خوان در گروه دوربین‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرد که امکان دریافت اطلاعات دقیق از ماشین‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. این دوربین در برندها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود است و قطعا خریداران می‌دانند که باید در هنگام خرید به موارد بسیار زیادی توجه داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها کیفیت تصویر، قابلیت شناسایی پلاک خودرو با سرعت‌های متفاوت و همچنین قابلیت عملکرد در شرایط آب و هوایی مختلف می‌باشند. توجه به این موارد به دلایل زیر بسیار حائز اهمیت است: 

    •    کیفیت تصویر: کیفیت تصویر ثبت شده با کمک دوربین دید در شب پلاک خوان بسیار روی دقت شناسایی پلاک مهم است. هر چقدر کیفیت تصویر بالاتر باشد، دوربین می‌تواند راحت‌تر شماره‌های روی پلاک را شناسایی کند و بالعکس هر چقدر کیفیت تصویر پایین‌تر باشد، دقت دستگاه برای شناسایی پلاک بسیار پایین می‌آید. بنابراین توجه به رزولوشن دوربین دید در شب پلاک خوان بسیار مهم است. 
    •    پشتیبانی از سرعت‌های مختلف خودرو: یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید دوربین دید در شب پلاک خوان به آن توجه داشته باشید، پشتیبانی دوربین از سرعت‌های بالای خودروها جهت تشخیص پلاک است. هر یک از دوربین‌های دید در شب برای خواندن پلاک دارای قابلیت‌های متفاوتی‌اند. به طور مثال ممکن است یک دوربین بتواند در صورت حرکت خودرو با سرعت 100 کیلومتر پلاک آن را تشخیص دهد. اما در برخی از مواقع نیز دوربین‌ها قادر به تشخیص پلاک خودروهای در حال حرکت با سرعت بالا نیستند. این موضوع در مشخصات فنی دوربین‌های مداربسته پلاک خوان توضیح داده شده‌اند. 
    •    عملکرد خوب در شرایط آب و هوایی مختلف: دوربین دید در شب پلاک خوان باید بتواند عملکرد مناسبی در شرایط آب و هوایی مختلف داشته باشد. هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند که در هنگام نیاز به ثبت پلاک خودرو، شرایط آب و هوایی مناسب باشد. طوفان گرد و خاک، باد و باران و حتی برف می‌توانند باعث کاهش عملکرد مناسب دوربین مداربسته برای خواندن پلاک شوند. به همین خاطر این دوربین‌ها باید حتما امکان شناسایی پلاک ماشین را در شرایط آب و هوایی مختلف داشته باشند.

    کاربرد دوربین مداربسته پلاک خوان

    دوربین مداربسته پلاک خوان همانطور که از نامش مشخص است، می‌تواند برای کنترل و ثبت پلاک وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین در هر مکانی که نیاز به کنترل و ثبت پلاک است، می‌توان از این نوع دوربین مداربسته استفاده کرد. مجتمع‌های تجاری اداری، مسکونی، شهرک‌ها، روستاها، پارکینگ‌های عمومی و بسیاری از مکان‌های دیگر می‌توانند با کمک این دوربین مداربسته امنیت بیشتری پیدا کنند. 

    در واقع در هر محیطی که نیاز به شناسایی و خواندن پلاک باشد، می‌توان از دوربین مداربسته پلاک خوان استفاده کرد. این دوربین قابلیت بسیار خوبی را در کنار امکان مشاهده تصاویر در طول شب را به افراد می‌دهد و همین موضوع باعث شده تا بتوان از این دوربین با اهداف مختلفی استفاده کرد. در ادامه کاربردهای مهم دوربین دید در شب پلاک خوان را به شما توضیح می‌دهیم. 

    •    ورودی معابر شهری 
    •    ورودی شهرک‌های مسکونی و صنعتی 
    •    معابر ورودی و خروجی شهرستان‌ها و روستاها
    •    دوربین‌های مربوط به پارکینگ‌های عمومی و شهری 
    •    دوربین‌های اختصاصی پلاک خوان برای پارکینگ‌های مسکونی و تجاری با محدودیت تردد
    •    ورودی و خروجی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها 
    •    ورودی و خروجی انواع اداره‌ها و سازمان‌ها 
    •    ورودی و خروجی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی 
    •    بررسی عبور و مرور در مراکز نظامی 
    •    پمپ بنزین‌ها و محل سوخت گیری
    •    ورودی و خروجی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها 
    •    مناسب استفاده برای پلیس راهور

     

    دوربین دید در شب پلاک خوان چیست؟

     

    انواع دوربین مداربسته پلاک خوان

    مهم‌ترین موضوعی که باید در هنگام خرید دوربین دید در شب پلاک خوان به آن توجه داشته باشید، انواع این دوربین‌های مداربسته است. به طور کلی، دوربین‌های مداربسته پلاک خوان به دو دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام کارایی متفاوتی دارند و می‌توانند عملکرد بسیار خوبی را در اختیار قرار دهد. با این حال بسته به کاربرد مد نظر، باید دوربین دید در شب پلاک خوان را از میان دو گزینه زیر انتخاب کرد. 

    دوربین مداربسته پلاک خوان حرفه‌ای  (LPR) 

    یکی از پرفروش‌ترین انواع دوربین‌های مداربسته موجود در بازار، دوربین مداربسته پلاک خوان حرفه‌ای است. این دوربین مداربسته همانطور که از نامش مشخص است، به صورت حرفه‌ای کار می‌کند و امکان ثبت تصویر پلاک را از طریق ماشین‌های در حال عبور با سرعت زیاد ثبت و ضبط می‌کند. این دوربین علاوه بر اینکه شماره پلاک را ضبط می‌کند، قادر به ارسال اطلاعات پلاک‌ها به دستگاه مرکزی نیز می‌باشد. 

    این نوع دوربین مداربسته پلاک خوان حرفه‌ای، می‌توانند در جاده‌ها مورد استفاده قرار گیرند. چرا که در هنگام شب می‌توانند نویز ایجاد شده در اثر روشن بودن نور جلوی ماشین‌ها را از بین ببرند و تصویر پلاک را با وضوح بیشتری ثبت کنند. از طرفی چون امکان ضبط پلاک ماشین‌های در حال حرکت با سرعت بالا با کمک این دوربین دید در شب پلاک خوان وجود دارد، می‌توان این دوربین را انتخابی عالی برای محیط‌های پررفت و آمد شناخت.

    دوربین دید در شب پلاک خوان حرفه‌ای دارای رزولوشن بسیار بالایی است. این دوربین می‌تواند به صورت اختصاصی پلاک‌های روی خودروها و موتورها را بخواند و به بخش نرم افزاری دوربین دید در شب، ارسال کند. با وجود تکنولوژی حرفه‌ای به کار رفته در این دوربین مداربسته دید در شب بسیار طبیعی است که قیمت این دوربین مداربسته بالاتر از دوربین‌های مداربسته موجود در بازار باشد.

    دوربین مداربسته پلاک بین (پلاک خوان معمولی) 

    دوربین دید در شب پلاک خوان از جمله دوربین‌های مداربسته موجود در بازار است که برخلاف دوربین پلاک خوان حرفه‌ای، قادر به ضبط تصاویر با کیفیت بالا نیست. با این حال این دوربین‌ها می‌توانند در صورت خاموش بودن چراغ ماشین، به خوبی پلاک خودرو را شناسایی کنند. با این حال این دوربین دید در شب پلاک خوان امکان ضبط پلاک و ارسال آن به دوربین مداربسته مرکزی یا سیستم نرم افزاری را ندارد. 

    دوربین مداربسته پلاک خوان معمولی، یک نوع دوربین دید در شب حرفه‌ای است که می‌تواند امکان مشاهده تصاویر را به بهترین شکل به افراد بدهد؛ اما محدودیت‌هایی که برای ضبط تصاویر با این دوربین مداربسته دید در شب وجود دارد باعث شده تا نتوان آن را به عنوان بهترین گزینه برای نصب در ساختمان‌های مختلف شناخت. 

    دوربین دید در شب پلاک خوان معمولا دارای لنز واید با فاصله کانونی 2.8 یا 3.6 است و می‌تواند فضای بسیار وسیعی را پوشش دهد. به همین خاطر برای مشاهده تصاویر این نوع دوربین‌ها باید روی پلاک ماشین زوم کرد. از این رو بسیار مهم است که حداقل رزولوشن دوربین دید در شب پلاک خوان 4 مگاپیکسل باشد تا در هنگام زوم کردن بتوانیم جزئیات پلاک را مورد بررسی قرار دهیم.

     

    انواع دوربین مداربسته پلاک خوان

     

    نحوه عملکرد دوربین مداربسته پلاک خوان

    دوربین مداربسته پلاک خوان حرفه‌ای ، امکان ارسال اطلاعات پلاک ماشین را به نرم افزار فراهم می‌کنند. بنابراین شناخت عملکرد این دوربین دید در شب پلاک خوان می‌تواند به افرادی که متقاضی خرید این دوربین‌ها هستند، کمک بسیار زیادی کند. این دوربین‌های مداربسته تصویر پلاک ماشین‌ها را ذخیره می‌کنند و سپس اطلاعات ضبط شده را به نرم افزار پلاک خوان مربوطه ارسال می‌کنند. سپس این نرم افزار اطلاعات مربوط به پلاک ماشین را از داخل تصویر دریافتی جدا می‌کند.

    تصویر پلاک جدا شده از طریق تکنولوژی OCR به متن تبدیل خواهد شد. پس از اینکه پلاک وسیله نقلیه با کمک نرم افزار مشخص شد، می‌توان این اطلاعات را در صورت نیاز به راهبند نیز ارسال کرد و شاهد باز شدن اتوماتیک راهبند بود. راهبندهای اتوماتیک که در ورودی پارکینگ‎های برج های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به صورت اتوماتیک باز می شوند، از این تکنولوژی برای باز کردن راهبند استفاده می‌کنند.

    اهمیت کیفیت تصویر در عملکرد دوربین دید در شب پلاک خوان

    یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید دوربین دید در شب پلاک خوان به آن توجه داشت، کیفیت تصاویر دریافتی دوربین‌های مداربسته است. همانطور که توضیح دادیم این دوربین‌های مداربسته باید امکان ضبط تصاویر و استخراج شماره پلاک را از طریق آن‌ها داشته باشند. بنابراین کیفیت تصاویری که توسط دوربین ضبط می‌شوند، بسیار حائز اهمیت است. 

    هر چقدر کیفیت تصاویر دوربین دید در شب پلاک خوان بیشتر باشد، امکان ضبط پلاک وسایل نقلیه راحت‌تر است. بنابراین حتما باید در هنگام خرید این نوع دوربین به کیفیت تصویر توجه داشته باشید. البته علاوه بر کیفیت تصاویر، محل نصب دوربین دید در شب، شرایط آب و هوایی و همچنین جزئیات محلی که خودروها در حال عبور و مرور هستند نیز می‌توانند روی نتیجه نهایی خواندن پلاک موثر باشند. 

     

    خرید دوربین مداربسته دید در شب پلاک خوان

     

    قیمت دوربین دید در شب پلاک خوان 

    قیمت دوربین دید در شب پلاک خوان وابسته به فاکتورهای مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به مشخصات این دوربین‌های مداربسته، کیفیت این دوربین‌ها و همچنین رزولوشن تصویر آن‌ها اشاره کرد. برندهای معروف نیز به واسطه شهرت و کیفیت بالای محصولات خودشان، قیمت بالایی را برای دوربین‌های دید در شب در نظر گرفته‌اند. با وجود نوسان قیمت دلار و ارز در بازار کشور ایران، باید حتما جهت اطلاع از قیمت دوربین دید در شب پلاک خوان از مراکز مختلف قیمت روزانه را استعلام بگیرید. 

    توجه کنید که قیمت این دوربین‌های مداربسته متفاوت از دوربین‌های مداربسته معمولی است که با توجه به قابلیت‌هایی که در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌دهد، به صرفه نیز هست. اما در هر صورت نباید انتظار ارزان قیمت بودن این دوربین‌های مداربسته را داشته باشید و تلاش کنید که فارغ از قیمت، به کیفیت این دوربین‌ها توجه کنید. چرا که کیفیت این دوربین‌ها مستقیما روی عملکرد مناسب آن‌ها تاثیرگذار می‌باشد و باعث می‌شود شناسایی پلاک خودروها سریع‌تر و بهتر انجام شود.

    خرید دوربین مداربسته دید در شب پلاک خوان

    برای خرید دوربین مداربسته دید در شب پلاک خوان باید به مراکز فروش دوربین‌های مداربسته مراجعه کرده و مدل‌های موجود در فروشگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهید. به مشتریان توصیه می‌شود که حتما اقدام به خرید دوربین‌های مداربسته پلاک خوان با برندهای معتبر کنند. چون هیچ تضمینی وجود ندارد که دوربین‌های مداربسته ناشناخته بتوانند عملکرد خوبی در هنگام ثبت اطلاعات داشته باشند. 

    گارانتی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در هنگام خرید دوربین دید در شب پلاک خوان مورد توجه قرار گیرد. این دوربین‌ها معمولا با حداقل گارانتی 12 ماهه به مشتریان ارائه می‌شوند تا بتوان با خیالی آسوده از این دوربین‌های مداربسته استفاده کرد. موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه داشت قابلیت‌های فنی این دوربین‌های مداربسته است که در این مقاله در مورد مهم‌ترین آن‌ها صحبت کردیم. با توجه به توضیحات داده شده در این مقاله و همچنین مشورت با کارشناسان متخصص در حوزه فروش دوربین‌های مداربسته، می‌توانید بهترین این دوربین‌ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

    مدیر ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    گفتگوی آنلاین
    شروع گفتگو
    خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟