انواع اسپلیتر چیست؟

    مقدمه

    تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که به صورت دقیق اسپلیتر چیست و چه کاربردی دارد؟ زمانی که حرف از مدیریت شبکه و راه اندازی سیستم های بدون نویز زده می شود، افراد باید ابزار های متنوعی را مورد استفاده قرار دهند تا به بازدهی مطلوبی برسند. اسپلیتر یکی از مهم ترین ابزار های به کار رفته برای کاهش نویز و افزایش تعداد پورت ها به حساب می آید که مزایای زیادی را نیز به همراه دارد. امروز ما قصد داریم تا چیستی و کاربرد های اسپلیتر را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه شوید.

    اسپلیتر چیست؟

    اسپلیتر چیست؟

    بیایید کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم و کلیدی شروع کنیم: اسپلیتر چیست و چرا اهمیت زیادی پیدا کرده است؟ هنگامی که شما به دنبال جدا سازی سیگنال اینترنت یا دیتا از سیگنال صدا در شبکه های مخابراتی هستید، الزاما باید از اسپلیتر استفاده کنید. پس اسپلیتر ابزاری قدرتمند به حساب می آید که برای جدا سازی سیگنال های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع این کالا در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل های اسپلیتر هم با یک سری امکانات ویژه و خاص در اختیار مشتریان قرار می گیرند. 

    انواع اسپلیتر

    حتما شما هم از خود می پرسید که انواع اسپلیتر چیست؟ اصلا این محصول در چه دسته بندی هایی روانه بازار می شود؟ از آنجایی که جدا سازی سیگنال در پروژه های مختلف اهمیت زیادی پیدا می کند، شما می توانید این محصولات را در شرایط متنوعی به کار گیرید. انواع اسپلیتر را می توان در انواع مودم، شبکه های کامپیوتری، شبکه های ماهواره ای و سیستم های انتقال تصویر مورد استفاده قرار داد. 

    اسپلیتر مودم

    یکی از محبوب ترین و متداول ترین انواع اسپلیتر، به محصولات به کار رفته برای مودم اشاره دارد. اسپلیتر مودم ابزاری قدرتمند به حساب می آید که شما می توانید آن را در پروژه های زیادی به کار گیرید. جالب است بدانید که این مدل از انواع اسپلیتر باید بر سر راه مودم قرار گیرد تا سیگنال صدا یا ویس به صورت کامل از آن حذف شود. 

    اسپلیتر HDMI

    انواع اسپلیتر HDMI ابزار های کاربردی به حساب می آیند که برای تقسیم سیگنال اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این کالا شما می توانید خروجی چند دستگاه مختلف را در یک مانیتور ساده به نمایش بگذارید. انواع اسپلیتر تصویر نویز و سیگنال را نیز می توانند محدود نمایند. البته که این مسئله به برند سازنده اسپلیتر و مشخصات اصلی آن وابسته می باشد. 

    اسپلیتر مخصوص وی اچ دی ال

     

    اسپلیتر ماهواره

    البته که اسپلیتر در نصب ماهواره های خانگی هم کاربرد های زیادی دارد. خیلی از اوقات کارشناسان باید سیگنال های ورودی ماهواره را به قسمت های مختلفی تقسیم نمایند. در این شرایط، استفاده از انواع اسپلیتر ماهواره می تواند نقش مهمی برای شما ایفا نماید. 

    اسپلیتر مانیتور

    گاهی اوقات افراد به دنبال استفاده از بیش از سه مانیتور هستند ولی کارت گرافیک آنها این مسئله را مورد پشتیبانی قرار نمی دهد. در این شرایط، آنها می توانند انواع اسپلیتر مانیتور را به کار گیرند. این محصول هم قدرت عملکردی مطلوبی دارد و هم در پروژه های زیادی به کار می رود. 

    اسپلیتر آنتن مرکزی

    انواع اسپلیتر را می توان روی آنتن های مرکزی هم مورد استفاده قرار داد. اگر شما به دنبال استفاده از آنتن مرکزی روی یک ساختمان هستید، لزوما باید بهترین و با کیفیت ترین مدل های اسپلیتر را برای تنظیم اصولی سیگنال به کار گیرید. عدم توجه به این مسئله می تواند چالش های گسترده ای را سر راه شما قرار دهد. 

     

    اسپلیتر مخصوص آنتن مرکزی

     

    اسپلیتر VDSL

    از جمله دیگر انواع اسپلیتر مودم ، می توان به محصولات VDSL اشاره نمود. اگر شما به جای استفاده از مودم های ADSL در حال به کار گیری VDSL هستید، باید اسپلیتر های مخصوص را مورد استفاده قرار دهید تا در این زمینه به بازدهی مطلوبی برسید. 

    اسپلیتر VGA

    انواع اسپلیتر را می توان برای کابل های انتقال تصویر هم مورد استفاده قرار داد. اسپلیتر مخصوص VGA ابزاری قدرتمند بوده و افراد می توانند با استفاده از آن نسبت به تبدیل یک خروجی VGA به چندین خروجی مختلف اقدام نمایند. جالب است بدانید که این اسپلیتر در مقایسه با HDMI قیمت معقولانه تری دارد. 

    اسپلیتر تلفن

    اسپلیتر تلفن با اسپلیتر عادی هیچ فرقی ندارد. این محصول را می توان هم سر راه مودم قرار داد و هم می توان از آن برای تلفن استفاده کرد. اگر شما به دنبال استفاده از اسپلیتر برای تلفن هستید، باید تنظیمات سیم و کابل را به درستی اعمال نمایید. 

    انواع اسپلیتر تلفن

    اسپلیتر سپر دنا

    به خاطر داشته باشید که اسپلیتر ها فقط به دنیای شبکه های کامپیوتری محدود نمی شوند! انواع اسپلیتر را می توان در برخی از ماشین های داخلی به کار برد. مثلا اسپلیتر مخصوص سپر دنا، ابزاری کاربردی بوده و شما می توانید آن را برای افزایش مقاومت سپر ماشین خود مورد استفاده قرار دهید. 

    بهترین مارک اسپلیتر

    حتما شما هم از خود می پرسید که بهترین مارک اسپلیتر چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که برند های مطرح و شناخته شده ای همچون دی لینک، تی پی لینک و تندا می توانند گزینه خوبی برای خرید به حساب بیایند. 

    بهترین اسپلیتر مودم

    در حال حاضر امکان مشخص کردن بهترین اسپلیتر مودم به صورت عمومی وجود ندارد ولی شما می توانید به چند مورد از مهم ترین ویژگی این محصولات توجه داشته باشید. بهترین و با کیفیت ترین مدل های اسپلیتر تعرفه ای معقولانه دارند. این محصولات طول عمر زیادی داشته و توسط برند های مطرح و شناخته شده روانه بازار می شوند. علاقه مندان به خرید این محصول باید به ویژگی های مذکور توجه داشته باشند. 

    خرید بهترین انواع اسپلیتر

    اسپلیتر از کجا بخرم؟؟

    آیا شما هم به دنبال خرید انواع اسپلیتر در بهترین حالت ممکن هستید؟ با اینکه مشخص کردن بهترین اسپلیتر مودم کار دشواری به حساب می آید ولی برای خرید شما می توانید خیلی راحت به سراغ برترین عرضه کنندگان بروید. تیم های مطرح و شناخته شده ای همچون هامین می توانند گزینه عالی برای تهیه این کالا به حساب بیایند. هامین همه محصولاتش را با تضمین ارائه کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهد. 

    سوالات متداول

    •    قیمت خرید اسپلیتر چقدر است؟ در حال حاضر نمی توان قیمت این محصول را به صورت عمومی مشخص نمود چرا که عوامل زیادی قیمت آن را کم و زیاد می نمایند. 
    •    عملکرد اسپلیتر چیست؟ این وسیله به گونه ای طراحی شده تا صدا را از سیگنال داده جدا کند. این مسئله باعث جلوگیری از تداخل سیگنال ها خواهد شد. 
    •    آیا اسپلیتر را می توان برای تصویر هم به کار برد؟ در برخی از مواقع این محصول برای تصویر هم مورد استفاده قرار می گیرد. 
    •    بهترین محل نصب اسپلیتر چیست؟ اگر شما هم به دنبال نصب این وسیله هستید، باید به سراغ ورودی خط تلفن شهری بروید. 
    •    چگونه می توان اسپلیتر را تهیه نمود؟ برای خرید اسپلیتر در بهترین حالت ممکن شما می توانید هم اکنون خدمات هامین را به کار گیرید. 

    کلام آخر

    در این صفحه ما به سوال اسپلیتر چیست پاسخ دادیم. همانطور که گفته شد، این وسیله می تواند برای جلوگیری از تداخل سیگنال های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما هم به دنبال استفاده از یک ابزار کاربردی برای مدیریت سیگنال تلفن، شبکه یا تصویر هستید، می توانید هم اکنون و با خیال راحت نسبت به استفاده از بهترین مدل های این کالا اقدام نمایید.

    مدیر ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    گفتگوی آنلاین
    شروع گفتگو
    خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟