بهترین پاوربانک

      راهنمای خرید بهترین پاوربانک در بازار ایران 

      انتخاب و خرید بهترین پاوربانک موجود در بازار می‌تواند امری چالش برانگیز باشد. در این محتوا با ارائه‌ی توضیحاتی کامل و جامع در مورد پاوربانک‌ها، این کار را برای شما آسان می‌کنیم.
       

      آشنایی با پاوربانک و انواع آن

      بخش عمده‌ای از فعالیت‌های روزانه‌ی ما به گوشی‌های هوشمندمان گره خورده است. در بسیاری از موارد شغل افراد نیز تا حدود زیادی به این وسیله‌ی پرکاربرد وابسته است. بسیاری از ما صبح از خانه‌هایمان به قصد رفتن به محل کار خارج شده و تا دیر هنگام به منزل برنمی‌گردیم. از آن‌جایی که باتری گوشی‌ها نیز توان محدودی دارند، تنها برای چندین ساعت می‌توانند گوشی را روشن نگه دارند. مدت زمان نگهداری شارژ علاوه بر برند و مدل گوشی، به میزان و نوع استفاده از آن نیز بستگی دارد. یقینا برخی از کاربردها مانند وب‌گردی و یا پخش ویدیو، نسبت به نوشتن پیامک و عکاسی بهره‌ی بیشتری از باتری گوشی می‌برند.
       
      پاوربانک
       
      شمار زیادی از افراد با توجه به موقعیت شغلی خود نیاز دارند که در میانه‌ی روز شارژ باتری گوشی خود را به طور منظم تمدید کنند. بنابراین باید شارژر خود را به همراه داشته باشند و در یک مکان مناسب گوشی را به پریز برق بزنند. اما این قضیه برای همه به این آسانی‌ها نیست. مشاغل و موقعیت‌های زیادی وجود دارند که وابسته به مکان نیستند. از جمله این مشاغل می‌توان به رانندگان، ویزیتورها، مسافران، کشاورزها، مهندسان و صنعت‌کارانی که در فضای باز کار می‌کنند، اشاره کرد. به طور کلی همه‌ی کسانی که شغل ایشان محدود به یک مکان ثابت نیست و باید به طور مداوم جابجا شوند، در این زمره قرار می‌گیرند. همچنین باید قضیه‌ی عدم دسترسی به برق برای شارژ کردن گوشی را نیز مد نظر داشت.
       
      در گذشته گوشی این افراد در صورت اتمام باتری، تا رسیدن به یک پریز برق، محکوم به خاموشی بود. اما امروزه با ورود دستگاهی تحت عنوان پاوربانک، این مشکل به آسانی قابل حل است. اما پاوربانک چیست؟ پاوربانک شارژر قابل حملی است که با نگهداشتن انرژی الکتریکی در خود، قابلیت شارژ کردن گوشی‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند را فراهم می‌کند. شرکت‌های فراوانی رو به سوی تولید این وسیله‌ی کاربردی آورده‌اند. بنابراین انواع و اقسام پاوربانک با ظرفیت‌های مختلف و پورت‌های متناسب با هر نوع گوشی هوشمند را می‌توان در بازار یافت. در ادامه به معرفی بهترین پاوربانک و همه‌ی ویژگی‌های پیرامون آن می‌پردازیم.

      چطور بهترین و مناسب‌ترین پاوربانک را انتخاب کنیم؟

      پرسشی که برای خریداران این محصول پیش می‌آید این است که از میان انتخاب‌های متنوع موجود در بازار چگونه بهترین پاوربانک را شناسایی کنند؟ پاسخ به این پرسش به عوامل زیادی بستگی دارد. اما آن‌چه که تعیین کننده است، می‌تواند برای هر شخص متفاوت باشد. در واقع ماجرا از این قرار است که هر شخصی باید با توجه به نیاز و سلیقه‌ی خود اقدام به خرید پاوربانک بکند. فاکتورهای زیادی وجود دارند که معرف نیاز شما به مدل خاصی از یک پاوربانک هستند. مثلا پاوربانک منتخب یک مدیر که دائم در سفرها و جلسات کاری است، می‌تواند متفاوت از پاوربانک مورد پسند کسانی باشد که در تنها در مسافرت‌های تفریحی خود به آن نیاز پیدا می‌کنند. 
       
      فاکتور بسیار مهمی که در انتخاب بهترین پاوربانک برای هر فرد نقش بسزایی دارد، قیمت محصول است. این مساله لزوما به معنای بی‌کیفیت بودن پاوربانک‌هایی با قیمت پایین‌تر نیست؛ بلکه بدین معنا است که شما با در نظر گرفتن هر میزان بودجه‌ای برای خرید این محصول، می‌توانید با داشتن شناخت دقیقی از نیاز خود و ویژگی‌های محصولات موجود در بازار، بهترین پاوربانک در آن رنج قیمت را برگزینید. بدین طریق هم نیاز خود را مرتفع می‌کنید و هم خود را در مقابل پرداخت هزینه‌های مازاد بیمه کرده‌اید. 
       
      مورد دیگری که در انتخاب بهترین پاوربانک برای هر فرد می‌تواند تعیین‌کننده باشد، برند محصول است. افراد زیادی هستند که در هنگام خرید لوازم جانبی گوشی، قبل از نگاه کردن به هر ویژگی دیگری، به برند محصولات توجه می‌کنند. این دسته از خریداران مصر هستند که محصول مورد نیاز خود را از میان تولیدات برند دلخواهشان انتخاب کنند. بنابراین نمی‌توان یک پاوربانک خاص را به عنوان بهترین پاوربانک بازار ایران معرفی کرد. اما باید دید که آیا صرفا این‌که یک پاوربانک از برند معتبری باشد یا خیر، می‌تواند مشتری را راضی کند یا محصولات شرکت‌های دیگری که از معروفیت کمتری برخوردار هستند نیز حرفی برای گفتن دارند؟ در ادامه به دنبال یافتن پاسخ مناسبی برای این پرسش‌ها خواهیم بود.
       
      بهترین پاوربانک
       

      مشخصات کلیدی برای جستجو و انتخاب بهترین پاوربانک 

      همان‌طور که اشاره کردیم بهترین پاوربانک از نظر هر کسی می‌تواند متفاوت از دیگری باشد. تنها با شناخت نیاز خود و ویژگی‌های محصولات موجود در بازار است که می‌توان انتخاب خوبی داشت و دچار سردرگمی نشد. آیتم‌هایی که در تعیین کیفیت یک پاوربانک اهمیت دارند، به شرح زیر هستند:

      ظرفیت

       این فاکتور نشان دهنده‌ی این است که چند بار می‌توان گوشی را به وسیله‌ی یک پاوربانک شارژ کرد. طبعا هر چه این عدد بالاتر باشد، قیمت محصول نیز بیشتر می‌شود. 

      نوع اتصالات

       بهترین پاوربانک آن دستگاهی است که هر نوع پورتی را پوشش دهد. گرچه در صورت عدم امکان اتصال به یک مدل پورت خاص، می‌توان به راحتی از مبدل‌ها استفاده کرد، اما بهترین پاوربانک آن مدلی است که به هیچ‌گونه مبدلی نیاز نداشته باشد. رایج‌ترین پورت‌های تعبیه شده در پاوربانک‌ها عبارتند از:
      پورت یو اس بی یا همان USB که در بیشتر پاوربانک‌ها چند عدد از این پورت موجود است.
      پورت میکرو یو اس بی (Micro-USB)
      پورت یو اس بی تایپ سی (USB Type C)
      پورت لایتنینگ (Lightning)
      در برخی پاوربانک‌های بزرگ پریز برق شهری نیز موجود است.

      جنس و بدنه

       پاوربانکی خوب است که از ظاهری زیبا و باکیفیت نیز بهره‌مند باشد. گرچه در بسیاری از موارد منظور از برتری یک پاوربانک، یافتن بهترین پاوربانک ارزان است، اما هرگز نباید از توجه به جنس بدنه‌ی محصول غافل شد و آن را فدای قیمت پایین کرد. زیرا اجناس نامرغوب ممکن است با یکبار زمین افتادن از کار بیفتند و کل هزینه‌ای که برای آن شده است بر باد برود. این در حالی است که محصولاتی با بدنه‌ی مرغوب در مقابل ضربه و آسیب مقاوم هستند. 
       
      بهترین پاوربانک در ایران
       

      نوع باتری

       به طور کلی مدل باتری پاوربانک‌ها از دو حالت خارج نیست. در همه‌ی پاوربانک‌ها یا باتری لیتیوم یون تعبیه می‌شود یا باتری لیتیوم پلیمر. در جستجوی بهترین پاوربانک بازار ایران به پاوربانک‌هایی برمی‌خوریم که به باتری لیتیوم یون مجهز شده‌اند. زیرا این مدل باتری نسبت به باتری لیتیوم پلیمر از صرفه‌ی اقتصادی بیشتری برخوردار است. گرچه عواقبی مانند کارایی و ایمنی کمتر را نیز به دنبال می‌آورد.

      شدت جریان و توان خروجی

       شدت جریان یکی دیگر از پارامترهای تعیین کیفیت و اعطای عنوان بهترین پاوربانک در ایران و به طور کلی تمام دنیا به یک پاوربانک است. اگر شدت جریان و توان خروجی پاوربانک با گوشی شما همخوانی نداشته باشد، باتری به کندی شارژ می‌شود. 

      فناوری‌های شارژ

      در میان ویژگی‌های بهترین پاوربانک، باید به دنبال قابلیت شارژ سریع نیز گشت. این تکنولوژی اخیرا پا به عرصه‌ی وجود نهاد و خیلی زود در بسیاری از دستگاه‌ها یافت شد.

      مدت زمان شارژ پاوربانک

       دیگر فاکتور مهم برای یک پاوربانک مدت زمان شارژ دستگاه است. در واقع این مساله که خود پاوربانک چقدر زمان می‌برد تا شارژ شود نیز برای بسیاری از کاربران مهم و قابل توجه است. هر چه این زمان کوتاه‌تر باشد، بر کیفیت پاوربانک افزوده می‌شود.

      قابلیت شارژ بی‌سیم

       دسته‌ای از جدیدترین و گران‌قیمت‌ترین پاوربانک‌ها وجود دارند که قابلیت شارژ بی‌سیم تلفن‌های هوشمند را مهیا می‌کنند. قبل از اقدام به خرید این محصولات باید مطمئن شوید که گوشی شما از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند یا خیر. 

      نوع کاربری

       پاوربانک‌ها را می‌توان برای شارژ کردن گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و ... به کار گرفت.

      پروتکل‌های ایمنی

       شخص خریداری که به دنبال بهترین پاوربانک می‌گردد، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشد که محصول خریداری شده، مورد تایید پروتکل‌های ایمنی باشد. این بدین معنا است که پاوربانک باید بتواند گوشی را در مقابل بیش‌ از‌ حد شارژ‌  شدن، شدت جریان بیش‌ از‌حد، اتصال کوتاه و گرما مصون نگه دارد.

      امکانات جانبی

       بهتر است که برای پاوربانک خود محصولات جانبی مانند محافظ تهیه کنید.
      برند
      کمپانی‌هایی چون انرجایزر، انکر، ای دیتا، وارتا و شیائومی پاوربانک‌های مرغوبی تولید می‌کنند.

      گارانتی و خدمات پس از فروش

       باید پاوربانک را از مراکز معتبر و نمایندگی‌ها تهیه کرد. بدین طریق می‌توان از امکانات ارزنده‌ای مانند گارانتی و خدمات پس از فروش بهره‌مند شد.
       
      بهترین پاوربانک بازار 

      راهنمای خرید بهترین پاوربانک

      بهترین پاوربانک را می‌توان بر اساس هر کدام از ویژگی‌های زیر انتخاب کرد:

      بهترین پاوربانک بر اساس برند
      اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که خریدهای خود را بر اساس برند کالا انجام می‌دهید، دردسر زیادی برای یافتن بهترین پاوربانک تولید شده توسط برند مورد نظر خود نخواهید داشت. زیرا عمده‌ی مبحث مقایسه، به رقابت میان محصولات برندهای گوناگون برمی‌گردد. بهترین پاوربانک بازار ایران را می‌توان از میان نام‌هایی چون  انرجایزر، انکر، ای دیتا، وارتا و شیائومی یافت. جدیدترین تولیدات هر کدام از این برندها معمولا بهترین‌های آن‌ها هستند.

      بهترین پاوربانک بر اساس فست شارژ

      چند نمونه از بهترین پاوربانک‌ها بر اساس فست شارژ عبارتند از:
      پاوربانک شیائومی مدل Redmi PB200LZM ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت: این دستگاه 470 گرمی دستگاه‌های هوشمند شما را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ می‌کند.
      پاوربانک باسئوس مدل Bipow Pro Digital Display PPBD2-1020 ظرفیت 10000 میلی‌آمپر  ساعت: این دستگاه که 260 گرم وزن دارد، سه وسیله‌ی هوشمند را به طور همزمان به صورت شارژ سریع، شارژ می‌کند.
      پاوربانک انکر مدل A1261 PowerCore II Slim با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت: این پاوربانک سبک وزن (210 گرم) یکی از سریع‌ترین و مقاوم‌ترین دستگاه‌های موجود است.
       
      انواع پاوربانک
       

      بهترین پاوربانک بر اساس وایرلس 

      لیست بهترین پاوربانک در ایران که از قابلیت شارژ وایرلس دستگاه‌ها بهره‌مند باشد، عبارت است از:
      پاوربانک وایرلس شیائومی مدل WPB15PDZM با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت و دو درگاه خروجی
      پاوربانک بی‌سیم سامسونگ مدل EB-U1200 با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت که با انواع گوشی هوشمند و تبلت سازگار است.
      پاوربانک وایرلس باسئوس مدل Magnetic Wireless با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت که برای آیفون‌های سری 12 و 13 مناسب است.

      بهترین پاوربانک بر اساس قیمت

      لیست بهترین پاوربانک بازار ایران بر اساس قیمت و ویژگی‌های آن‌ها عبارتند از:

      بهترین پاوربانک تا 500 هزار تومان

       پاور بانک Adata T5000C 5000 mAh که 125 گرم وزن، 3 درگاه خروجی و 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

      بهترین پاوربانک تا 1 میلیون تومان

      پاور بانک انرجایزر UE10047PQ 10000mAh که یکی از بهترین‌ها در رنج قیمت خود است و 3 درگاه خروجی دارد.

      بهترین پاوربانک تا 2 میلیون تومان

       پاوربانک کانفلون P40Q 40000mAh که یک محصول خوشنام و کاربردی چینی است. این دستگاه 4 درگاه خروجی دارد.

      بهترین پاوربانک تا 3 میلیون تومان

      پاور بانک ROMOSS PEA 40PF 40000 mAh که وزن بسیار بالایی دارد اما می‌تواند گوشی شما را 7 الی 8 بار شارژ کند.

      بهترین پاوربانک تا 4 میلیون و بالاتر

      پاوربانک Energizer PS80000 با پایه شارژ که از قابلیت شارژ سریع به خوبی پشتیبانی می‌کند.
       
      شارژ دستگاه‌های هوشمند توسط پاوربانک

      بهترین پاوربانک بر اساس ظرفیت 

      در یک تقسیم‌بندی دیگر برای پاوربانک‌ها داریم:

      بهترین پاوربانک 5000 میلی ‌آمپر ساعت

       پاور بانک 5000 وگر مدل VP-0409

      بهترین پاوربانک 10000 میلی‌ آمپر ساعت:

      پاور بانک دبلیو یو دبلیو مدل Y101

      بهترین پاوربانک 15000 میلی‌ آمپر ساعت

       پاور بانک راو پاور RP-PB203

      بهترین پاوربانک 20000 میلی ‌آمپر ساعت

       پاور بانک شیائومی Redmi PB200LZM 18W 20000 mAh

      بهترین پاوربانک 30000 میلی ‌آمپر ساعت: 

      پاوربانک باسئوس مدل MINI JA X30 PPJAN-C
       
      چند نمونه پاوربانک

      بهترین پاوربانک برای گوشی آیفون

      چند نمونه از بهترین پاوربانک‌ها برای گوشی آیفون و مشخصات آن‌ها به شرح زیر است:
      پاوربانک آیفون Excitrus PDW100208: این دستگاه را مناسب‌ترین پاوربانک برای آیفون دانسته‌اند. ظرفیت آن 20800 میلی آمپر ساعت بوده و با دستگاه‌های فراوانی سازگار است. این محصول می‌تواند 4 دستگاه را همزمان از طریق کابل و یا به صورت بی‌سیم شارژ کند، اما وزن 522 گرمی آن، به عنوان یک نقطه ضعف قلمداد می‌شود. 
      پاوربانک Mophie Powerstation Plus XL: این محصول 100 گرمی 10000 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و با همه‌ی دستگاه‌های آیفون سازگار است. 
      پاوربانک MagSafe: این دستگاه با 113 گرم وزن، 2920 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و دستگاه هوشمند شما را هم از طریق سیم و هم بدون سیم شارژ می‌کند اما قیمت آن بالا است.

      بهترین پاوربانک برای گوشی سامسونگ  

      بهترین پاوربانک‌ها برای گوشی سامسونگ نیز عبارتند از:
      پاوربانک سامسونگ 10000 میلی آمپر ساعت: این دستگاه از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی کرده و با همه‌ی دستگاه‌های سامسونگ همخوانی دارد. در ضمن بسیار سبک بوده و همه‌ی پروتکل‌های ایمنی در ساخت آن رعایت شده است.
      پاوربانک انکر 20000 میلی آمپر PowerCore Select A1363: ویژگی شارژ سریع این دستگاه به گونه‌ای است که تنها در 30 دقیقه، گوشی شما را به میزان 85 درصد شارژ می‌کند. 
      پاوربانک 20000 شیائومی 50 وات مدل PB2050SZM: این روزها محصولات متنوع شیائومی بخش زیادی از بازار را در دست گرفته‌اند. این پاوربانک 430 گرمی بسیار مقاوم بوده و طراحی شیکی دارد. همچنین می‌تواند همزمان 3 دستگاه را شارژ کند.
       
      بهترین پاوربانک بازار ایران

      نکات مهم هنگام خرید اینترنتی پاوربانک

      در جستجوی اینترنتی برای خرید بهترین پاوربانک، همانند خرید حضوری باید به همه‌ی نکاتی که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم توجه شود. نکاتی چون تناسب محصول خریداری شده با نیازهای شما. اما چون در خرید اینترنتی امکان مشاهده‌ی پاوربانک از نزدیک و همچنین در اکثر موارد تعویض آن وجود ندارد، لازم است پیش از اقدام به خرید به خوبی در مورد آن تحقیق کنید. سپس بعد از رسیدن به نتیجه‌ی قطعی و انتخاب محصول مناسب، فروشگاه معتبری را برگزینید و فرایند خرید را تکمیل کنید. خرید از فروشگاه‌هایی که محصولات خود را با گارانتی عرضه می‌کنند می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. 

      جمع‌بندی

      در این نوشتار گفتیم که پاوربانک وسیله‌ای بسیار کاربردی برای بسیاری از افراد در دنیای شلوغ، سریع و پرهیاهوی امروز است. انتخاب بهترین پاوربانک در ایران نیز به عوامل زیادی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها تناسب ظرفیت پاوربانک و نیاز خریدار است. پاوربانک را می‌توان بر اساس فاکتورهایی چون ظرفیت، قیمت، برند، نوع کاربری، فناوری شارژ و ... برگزید. اگر همواره بهترین پاوربانک را گران‌ترین موارد موجود در بازار بدانیم، به احتمال زیاد بخشی از هزینه‌ی خود را دور انداخته‌ایم. زیرا پاوربانک‌هایی با ظرفیت کمتر و قیمت مناسب‌تر وجود دارند که نیاز بیشتر افراد با موقعیت‌های گوناگون را مرتفع می‌سازند. 
       
      شارژ گوشی با پاوربانک
       

      سوالات متداول

      بهترین پاوربانک بازار ایران کدام است؟ در هر برندی می‌توانید یک پاوربانک متناسب با نیاز خود پیدا کنید. برترین برندهای پاوربانک حال حاضر در ایران را می‌توان انرجایزر، انکر، ای دیتا، وارتا و شیائومی دانست.
      پاوربانک بی‌سم بخریم یا با سیم؟ پاسخ این پرسش بستگی به دستگاه هوشمند شما دارد. اگر دستگاه شما از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، می‌توانید پاوربانک بی‌سیم تهیه کنید. بهتر است بدانید که به طور کلی قیمت پاوربانک‌های بی‌سیم بیشتر از انواع سیم‌دار است.
      آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب می‌کند؟ اگر از پاوربانک‌های تولید شده توسط برندهای معتبر استفاده کنید، هیچ‌گونه آسیبی به باتری موبایل شما وارد نمی‌شود. زیرا این برندهای خوش‌نام در ساخت محصولات خود همه‌ی پروتکل‌های ایمنی لازم را مد نظر داشته و رعایت می‌کنند.
      مدیر ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟