راهنمای خرید لوله خرطومی

      مقدمه

      لوله خرطومی از آنجا که دارای انعطاف بالایی است، تکنسین ها از آن در سیم کشی برق، صنعت آب و فاضلاب، ساختمان و ... استفاده می کنند. این لوله ها دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری هستند که استفاده از آنها را به خوبی توجیه می کنند. این متن در نظر دارد ضمن معرفی این نوع لوله درباره ویژگی ها، مزایا، انواع و کاربردهایی که دارد با مخاطب این صفحه گفتگو کند. اگر قصد خرید این نوع لوله را دارید، توصیه می کنیم حتما ابتدا این متن را بخوانید! اطلاعات خوبی از این نوشته عایدتان می شود که می تواند در انتخاب شما بسیار اثرگذار باشد. ضمن اینکه در مورد قیمت لوله ها نیز مطالب خوبی ارائه خواهیم کرد که امیدواریم برایتان مفید واقع شود. 

      لوله های خرطومی در سیم کشی برق، صنایع ساختمان سازی، کشاورزی و غیره استفاده می شود.

      لوله خرطومی چیست ؟

      لوله خرطومی همانطور که اشاره شد، دارای بدنه ای پلاستیکی و از جنس پلی اتیلن است. این لوله ها با انعطاف پذیری بالایی که دارند به خوبی در مسیرهای پر پیچ و خم کار گذاشته می شوند. از همین رو، تکنسین ها زمانی که قادر به نصب لوله های فولادی در مسیرهای پرپیچ و خم نیستند، ترجیح می دهند از این لوله ها استفاده کنند. لوله های خرطومی را در ساختمان های تجاری، اداری، فروشگاه ها، ساختمان های مسکونی و غیره کار می گذارند. سطح درونی لوله های خرطومی صاف و کاملا صیقلی می باشد. ضمن اینکه لوله های خرطومی را می توان از جنس پلی آمید نیز ساخت. این لوله ها را می توان در رنگ های مختلفی تهیه کرد که متاسفانه قابل اشتعال هستند.

      انواع لوله خرطومی

      لوله خرطومی از نقطه نظر جنس و متریال ساخته شده قابل گروه بندی است. گفتیم لوله های خرطومی اغلب از جنس پلاستیک و پلی اتیلن ساخته می شوند. گاه این لوله ها را از جنس پلی آمید نیز می سازند. همچنین لوله های خرطومی پی و سی نیز در بازار ایران موجود هستند که دارای ساختار خاصی می باشند. از انواع دیگر لوله های خرطومی، می توان به لوله های آبی نفتی اشاره کرد. این لوله ها از سه لایه پی وی سی تشکیل شده اند. این لوله ها از استقامت بسیار بالایی در برابر گرما و سرما برخوردار هستند. از همین رو، از این لوله ها در جابجایی نفت، گازوئیل، بتن و ... کمک می گیرند. همچنین این لوله ها به لوله های خرطومی قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال و نسوز نیز دسته بندی می شوند. کلیه لوله های خرطومی که در فروشگاه اینترنتی «هامین» عرضه می شود، دارای ویژگی نسوز بودن هستند.

      مزایا ویژگی های لوله خرطومی

      لوله خرطومی را می‌توان در تمام بخش‌های ساختمان استفاده کرد بدون اینکه آن که لوله شکسته یا دچار ترک خوردگی شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های لوله‌های خرطومی وزن کم آنها است. به همین دلیل به راحتی می‌توان آنها را در پروژه‌ها جابجا کرد و سرعت اجرای کار را افزایش داد. ضمن اینکه لوله‌های خرطومی باعث اضافه وزن در سازه‌ها نمی‌شوند. این لوله‌ها از هزینه کمتری در مقایسه با دیگر لوله‌های ساختمانی برخوردارند و از همه مهمتر اینکه هزینه قابل توجهی را به مالک ساختمان تحمیل نمی‌کند. لوله های خرطومی پلیران به خاطر تنوعی که در جنس و اندازه دارند، به خریدار قدرت انتخاب می دهند. خریداران می توانند با توجه به نیازی که در پروژه هایشان دارند، نوع و سایز مناسب را انتخاب کرده و خریداری نمایند. نکته مهم دیگری که می توان از آن یاد کرد، عایق بودن این لوله ها می باشد. همین ویژگی باعث شده است تا سیم های حاوی جریان برق با ایمنی بیشتری از آنها عبور کند. 

      لوله خرطومی با ویژگی ها و مزایای بسیار خوبی که دارد، به خوبی در برابر نم، باران، مواد شیمیایی و گرد و غبار مقاوم سازی شده است. لوله های نرم و منعطف خرطومی ماندگاری بالایی داشته و بسیار با کیفیت و مقاوم می باشند. این ویژگی حتی در هنگام آتش سوزی و حوادث غیر مترقبه نیز کاملا نمود پیدا می کند. از دیگر مزایای این لوله ها محافظت خوب آنها از هادی سیم ها می باشد. به نحوی که سیم ها را از تماس مستقیم کاربران و تکنسین های برق و ضربه های فیزیکی محافظت می کند. این لوله ها دارای ویژگی نسوز و غیرقابل اشتعال می باشند که ضریب ایمنی ساختمان را افزایش می دهند. 

      لوله‌های خرطومی در برابر نم، باران، مواد شیمیایی و گرد و غبار مقاوم سازی شده اند.

      کاربری لوله های خرطومی

      لوله خرطومی پلیران دارای کاربری متنوعی است. همانطور که در مقدمه نیز عنوان شد، از این لوله ها در صنایع شیمیایی، پتروشیمی، برق و ساختمان مورد استفاده قرار می دهند. این لوله ها را به راحتی می توان در طبقات مختلف ساختمان جای داد. نصب این لوله در درون دیوارها بسیار راحت بوده و حتی در سقف کاذب نیز می توان از این لوله ها استفاده کرد. اگر می خواهید به صورت روکار و توکار کانال کشی کنید، می توانید از این لوله ها کمک بگیرید. یکی از بهترین متریال هایی که می توان کابل دوربین مدار بسته را درون آن کار گذاشت و آن را به قسمت های مختلف ساختمان انتقال داد، لوله های خرطومی هستند. این لوله ها به خوبی می توانند کابل دوربین مدار بسته را درون خود قرار دهند. سیستم های شبکه ای نیز برای بهتر شدن کیفیت عملکردشان به این لوله ها وابسته هستند. سیستم های تهویه هوا، دستگاه های هود و .... نیز از این لوله ها استفاده می کنند. 

      چنانچه لوله خرطومی از جنس پلی اتیلن ساخته شده باشد، می توان از آن در آزمایشگاه ها، کارخانه های صنعتی و غیره نیز استفاده کرد. این لوله ها به خوبی قادرند هوا، گاز، مایعات را نیز انتقال دهند. حتی در صنایع کشاورزی نیز می توان آب را با کمک این لوله ها به باغ ها و مزارع انتقال داد. از این لوله ها برای انتقال ذرات و گردوغبارها به بیرون از کارگاه های نجاری نیز کمک می گیرند. به این لوله ها که وظیفه انتقال ذرات و آلودگی های هوا را به عهده دارند، لوله هواکشی می گویند. این لوله ها عمدتا از جنس پی وی سی بوده و تمامی ذرات و آلودگی هایی را که بر اثر برش و سنباده کاری به وجود می آیند، به بیرون از کارگاه هدایت می کند.

      چند نکته درباره قیمت لوله های خرطومی

      قیمت لوله خرطومی را می توان بر حسب نوع، سایز و کاربری که دارد مشخص کرد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت لوله های خرطومی به وب سایت فروشگاهی «هامین» مراجعه کرده و قیمت هر یک از انواع لوله های خرطومی را جویا شوید. قیمت بعضی از لوله های خرطومی که در کارگاه هامین ساخته می شوند تا چهل هزار تومان یا حتی بیشتر نیز می رسد. ضخامت لوله ها نیز از بیست میلیمتر تا پنجاه میلیمتر نیز تخمین زده می شوند. هر یک از این لوله ها دارای وزن و سایز ویژه ای هستند که بر مبنای آن قیمت آنها نیز تغییر می کند.

      خوب است بدانید، مواد اولیه ای که در این محصولات به کار رفته اند، در انعطاف پذیری و کیفیت و صد البته قیمت آنها بسیار تاثیر می گذارند. در این صفحه قیمت محصولات هر چند روز یکبار بروزرسانی می شود. با این همه اگر می خواهید از قیمت دقیق این لوله آگاه شوید، با شماره تماس هایی که در انتهای این صفحه آمده است با کارشناسان فروش هامین در ارتباط باشید. آنها به خوبی در زمینه خرید لوله خرطومی پلیران شما را راهنمایی خواهند کرد. نحوه چیدمان اطلاعات این وب سایت به گونه ای است که با کلیک روی هر کالا ضمن توضیح و معرفی محصول مورد نظر با آخرین قیمت ها نیز آشنا می شوید. 

       

      خرطومی مورد استفاده در برق کشی ساختمان

       

      کیفیت لوله های خرطومی نسوز

      لوله خرطومی نسوز در کارگاه تولید هامین از بهترین مواد تولید شده و دوام بسیار بالایی دارد. تمامی موادی که در ساخت این محصولات استفاده می شوند، نو بوده و از جنس پی و سی می باشند. خوب است بدانید، پی وی سی باعث استحکام نوع لوله ها می شود. همچنین در این لوله ها از مواد غیرقابل اشتعال نیز کمک گرفته می شود. این لوله ها با توجه به کیفیتی که دارند دارای قیمت های منطقی بوده و استفاده از آنها توجیه اقتصادی دارد. بیشتر ساختمان سازان و تکنسین های حوزه برق ترجیح می دهند تا از لوله های خرطومی استفاده کنند. سایز این لوله ها از یازده میلیمتر شروع شده و تا بیست و یک و حتی چهل میلیمتر نیز فراتر می روند. این لوله ها به صورت حلقه ساخته شده و در متراژهای پانزده تا بیست متری به مشتری ارائه می شوند.

       

      انتقال سریع، آسان و راحت سیم های برق از طریق لوله خرطومی

       

      ناگفته نماند، در ساختار لوله خرطومی پلی اتیلن یک نوع رشته و یک نوع مفتول فولادی به کار می رود. این مساله باعث می شود تا انعطاف پذیری لوله ها بسیار افزایش پیدا کند. از این لوله ها عمدتا در زمینه برق کشی ساختمان، سیستم آب و فاضلاب و هواکش های ساختمانی و صنعتی استفاده می کنند. این لوله ها به خوبی قادرند هر گونه گردوغبار، چربی و براده های صنعتی را به بیرون هدایت نمایند. از همین رو، بیشتر مکنده ها و هودهای خانگی و صنعتی از این لوله ها بهره می برند.  لوله های خرطومی پلی اتیلن دمای بالای 150 درجه را تاب آورده و کیفیت خود را از دست نمی دهند. نکته آخر اینکه فروش لوله خرطومی از طریق ابزارفروشی ها و مراکز معتبری چون فروشگاه هامین امکان پذیر می باشد. 

      مدیر ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟